Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

lustig dubbelkaraff

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• lustig dubbelkaraff

kom över den här dubbelkaraffen det verkar vara lite ålder på den plansipad i botten och lite bubblor i glaset med båda originapropparna kvar den är ca 20 cm hög med propparna i, lustig modell tycker jag
    Bifogade filer
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Avsedd för olja och vinäger.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Comment

Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inlägg
      Avsedd för olja och vinäger.
      ja det tror jag oxå, men det vore coolare med hembränt och krusbärsdricka
      behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Hald gjorde en snarlik för Sandvik (HS 928), men varken botten eller propparna stämmer helt med kuranten tycker jag. Ska se om jag kan scanna en bild imorgon så kan du jämföra, harley.

Comment

Ursprungligen postat av cjf Visa inlägg
          Hald gjorde en snarlik för Sandvik (HS 928), men varken botten eller propparna stämmer helt med kuranten tycker jag. Ska se om jag kan scanna en bild imorgon så kan du jämföra, harley.
          ja det vore kul cjf, hadde faktiskt inte någon ide om ursprung alls själv

Comment

Här är två bilder, inte världsbäst men förhoppningsvis går det att se ändå.
            Bifogade filer

Comment

ja du cjf det är ganska lika förutom fotplattan jag undrar 28 och 14 ute i kanten är det höjden? den är ju i helkristall så det kan ju vara en modell från orrefors kanske?

Comment

14 & 28 är rymd i cl, de andra siffrorna är färgkoder.

Comment

14 & 28 är rymd i cl, de andra siffrorna är färgkoder.
                  har nu inte kollat men skulle tro att 28 cl är nog vad som går i varje karaff

Comment

Jag tror att det är en efterapning. Det gjordes rätt friskt med sådana med anmälningar som följd
                    DG

Comment

Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägg
                      Jag tror att det är en efterapning. Det gjordes rätt friskt med sådana med anmälningar som följd
                      DG
                      ja eller en föregångare hald uppfann ju inte det här med dubbelkaraffer som jag skrev så är det ju ålder på den så den kanske är lite äldre

Comment

Roligt att se att det fanns två färgvarianter på den "lille". Stämmer bra med den jag fann igår
                        som är mycket grönare än de andra jag har. Tyvärr saknades den ena proppen, men vad kan man
                        begära för en tjuga.
                        Bifogade filer

Comment

Working...
                        X