kom över den här dubbelkaraffen det verkar vara lite ålder på den plansipad i botten och lite bubblor i glaset med båda originapropparna kvar den är ca 20 cm hög med propparna i, lustig modell tycker jag
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
lustig dubbelkaraff
Collapse
X
-
ja det tror jag oxå, men det vore coolare med hembränt och krusbärsdrickaUrsprungligen postat av Ballonggreven Visa inläggAvsedd för olja och vinäger.
behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
ja det vore kul cjf, hadde faktiskt inte någon ide om ursprung alls självUrsprungligen postat av cjf Visa inläggHald gjorde en snarlik för Sandvik (HS 928), men varken botten eller propparna stämmer helt med kuranten tycker jag. Ska se om jag kan scanna en bild imorgon så kan du jämföra, harley.behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
ja du cjf det är ganska lika förutom fotplattan jag undrar 28 och 14 ute i kanten är det höjden? den är ju i helkristall så det kan ju vara en modell från orrefors kanske?Ursprungligen postat av cjf Visa inläggHär är två bilder, inte världsbäst men förhoppningsvis går det att se ändå.behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
har nu inte kollat men skulle tro att 28 cl är nog vad som går i varje karaffUrsprungligen postat av cjf Visa inlägg14 & 28 är rymd i cl, de andra siffrorna är färgkoder.behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
ja eller en föregångare hald uppfann ju inte det här med dubbelkaraffer som jag skrev så är det ju ålder på den så den kanske är lite äldreUrsprungligen postat av LasseC Visa inläggJag tror att det är en efterapning. Det gjordes rätt friskt med sådana med anmälningar som följd
DGbehandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
Roligt att se att det fanns två färgvarianter på den "lille". Stämmer bra med den jag fann igårUrsprungligen postat av cjf Visa inläggHär är två bilder, inte världsbäst men förhoppningsvis går det att se ändå.
som är mycket grönare än de andra jag har. Tyvärr saknades den ena proppen, men vad kan man
begära för en tjuga.
Comment
Comment