Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

målerås okända ansikten på Vas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• målerås okända ansikten på Vas

Fyndade på Båbergsloppisen i lördags. Kan detta eminenta forum hjälpa en yster syster? Vem kan ligga bakom dessa ansikten, ingen signatur i botten. 22 cm hög.Tack på förhand
    Bifogade filer

En sådan har jag aldrig sett förrut, inte ens ngt liknande!! ska bli spännande att se om ngn har ett svar!
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Vad står det på etiketten?
      I’m a real mean bitch!

Comment

Den etiketten hade man under tiden som man var ihop med Flygsfors.
        Jag undrar om man inte gjorde design åt varandra. Jag hade nämligen en Flygsforslampa som Walvind ritat.
        Formspråket på den här liknar lite av Viktor Berndt:s design. Bara gissningar men varför inte
        DG

Comment

off topic - systerysters avatar var ISKALL!!!
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
            Vad står det på etiketten?
            Det står bara Målerås Sweden, men en siluett av, säg, ett Martiniglas

Comment

Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägg
              Den etiketten hade man under tiden som man var ihop med Flygsfors.
              Jag undrar om man inte gjorde design åt varandra. Jag hade nämligen en Flygsforslampa som Walvind ritat.
              Formspråket på den här liknar lite av Viktor Berndt:s design. Bara gissningar men varför inte
              DG
              Tack!vilken tid samarbetade Flygsfors och målerås, vet Du?

Comment

Skall kolla

Comment

Målerås och Flygsfors hade ett samarbete mycket tidigt (1930-talet)
                  Men det är inte den tiden som jag avser. Vad jag kan få fram är att ett samarbete fanns runt 70-talet. Det var ju så att det var två bröder som var chefer på resp bruk Oskar Rosander i Flygsfors och Gustav Rosander i Målerås. Att få fram hur och när samarbetet var utformat kräver nog lite mer källfoskning än vad jag kan göra just nu. Det var ju en ganska stor turbelens i glasbruken även då liksom nu. Jag har ett tändsticksplån där Målerås och Flygsfors loga finns på var sin sida.
                  Har fotat den skall lägga in den senare.
                  DG

Comment

Det finns en "klar" 70 talskänsla i vasen, så det håller jag på, men vem hade varit lite kul att veta. Jag får göra lite fler efterforskningar själv, kan inte bara lägga arbete på andra. Tack för hjälpen!

Comment

Har hittat en vas på Tradera som påminner om ansiktena på min, men jag vet inte hur man bifogar bild i "svar"

Comment

Under "Snabbsvar" rutan finns en knapp "Gå till avancerad" Klicka på den och öppna så kommer du till en svarsruta med fler funktioner. Klicka på gemet ( bifogade filer) och följ instruktionen så ska det nog gå bra.
                        ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Här är plånet som jag nämnde
                          DG
                          Bifogade filer

Comment

Working...
                          X