I den här pluntan är det en 2-vånings vävstol med väverskor.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Plunta med innehåll
Collapse
X
-
Det enda jag vet är att de har funnits sedan tidigt 1800 då med mest religiösa motiv, ska uppdatera min minne i eftermiddag! I USA(var annars) så är de eftertraktade. Min är någonstans mellan 1850-1900 har jag för mig, har haft den i över 10 år så det var ett tag sedan jag kollade upp den.Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh
Comment
-
Det är väl som med livet självt: man måste dra i en massa trådar samtidigt för att få allt på plats!Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inläggHäftig!
Men jag får nästan ett sammanbrott bara av att tänka på pilljobbet att få allt på plats.
Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Mmmmm, vem gillar inte denna!Ursprungligen postat av Rolf J Visa inläggVäcker lite liv i den här tråden
Inte mycket glas har hittats under sommaren, men den här hade jag turen att springa på. Gillar både flaska och innehåll.
Comment
-
Hallå Tingeling,
Fin plunta och väldigt bra riggad dam i vävstol. Har strött på liknade på kvalitetsauktionerna. I England är dom ganska vanliga.
Det jag undrar är följande: Flaskskeppen gjordes under tvåhundra år huvudsakligen av sjömän, ofta äldre killar till lands som lärt tekniken till sjöss. Men vem gjorde dessa vävstolar? Kanske sjömansänkorna.
So long...
Comment
Comment