Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Loppis i byn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
    På andra bladets insida.
    Det finns inget på mina blad,
    troligen har det gjorts flera upplagor,
    då har du tydligen en av dom 600 första
    Hirvi
    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

ser hirvi att den första gräddkannan finns med i kostas priskurant från 1896 här kommer en karaff från samma priskurant
      Bifogade filer
      behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Vacker bild harley!! En sådan står på två olika loppisar här, en har fel propp och glassjuk, den andra saknar propp och är glassjuk!! det retar mig varje gång jag ser dem!! tycker de är fina annars.
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ja det gjordes tydligen snarlika på flera glasbruk, det är bara problemet med hänkeln, (den tjocka delen upptill) bör ju vara 1870-80

Karaffen ser jag oxå här 1893, samma som din Harly, men här är det bara två ringar på halsen (helslipade)
          Hirvi
          SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
            ser hirvi att den första gräddkannan finns med i kostas priskurant från 1896 här kommer en karaff från samma priskurant
            Din karaff finns även med i Transjös kurant 1871-1931. Den fanns i 8 olika storlekar!
            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
              Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
              Din karaff finns även med i Transjös kurant 1871-1931. Den fanns i 8 olika storlekar!
              Så även i Limmareds kurant 1863 i 7 storlekar, halvslipade som den Harley visar samt helslipade.

Comment

Det är väl bra och kul med dessa kuranter, man sitter och leder glas
                till fel bruk ändå, tydligen får vi fortsätta så med (vissa glas)
                många har tyligen gjort ganska lika
                Hirvi

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                  Vacker bild harley!! En sådan står på två olika loppisar här, en har fel propp och glassjuk, den andra saknar propp och är glassjuk!! det retar mig varje gång jag ser dem!! tycker de är fina annars.
                  kan trösta dig lilla stumpan att min är glassjuk både i proppen och karaffen och nu menar jag glassjuk inte bara beläggningar och det du skriver äjth bekräftar ju att det kanske var något fel på glassammansättningen men det kan säkert Hirvi svara på
                  behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Existerar verkligen riktig glassjuka på såpass nya föremål?

Comment

Working...
                    X