Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2 glas...hå och hej.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• 2 glas...hå och hej.

Roligare att fota glas än att packa, helt klart. Speciellt när man få sådana bra svar!

Två stycken vinglas, det ena är lite högre än det andra, annars så är de väldigt lika varandra. Puntelmärke finnes.

Ursprung och ålder på de här om någon vågar gissa?
    Bifogade filer
    Så är det.

Ganska typiska ölglas från runt 1900, har varit med förrut i några trådar. Jag har en 10 st - tror Äjth har några också...
    Tror att det är massor med glasbruk som har gjort dem. Men visst är det trevliga glas

Comment

Ursprungligen postat av FBQ Visa inlägg
      Ganska typiska ölglas från runt 1900, har varit med förrut i några trådar. Jag har en 10 st - tror Äjth har några också...
      Tror att det är massor med glasbruk som har gjort dem. Men visst är det trevliga glas
      Där fick jag ju svar på båda mina frågor. Svenska och ca 1900. Tack!
      Så är det.

Comment

Ursprungligen postat av Annna Visa inlägg
        Där fick jag ju svar på båda mina frågor. Svenska och ca 1900. Tack!
        Ja de där är riktigt trevliga. Lars K har dem med optikblåst cuppa, tycker jag mig minnas. Visst var det ngn som undrade över om det fanns i denna storlek
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
          Ja de där är riktigt trevliga. Lars K har dem med optikblåst cuppa, tycker jag mig minnas. Visst var det ngn som undrade över om det fanns i denna storlek
          Ja, mycket trevliga. Vad menar du med om de fanns i denna storlek? Mina glas finns i sin storlek. Det är jag rätt så säker på.
          Så är det.

Comment

Ja, mycket trevliga. Vad menar du med om de fanns i denna storlek? Mina glas finns i sin storlek. Det är jag rätt så säker på.
            Jag skrev att Lars Kallin nog har dem med optikblåst kuppa och att det var ngn här på PES som undrade om de. som är i din storlek oxå fanns med optikblåst kuppa och det slog mig; när jag såg dina stora, att det faktiskt finns det!
            Blev det krångligt nu!??

Comment

Jag skrev att Lars Kallin nog har dem med optikblåst kuppa och att det var ngn här på PES som undrade om de. som är i din storlek oxå fanns med optikblåst kuppa och det slog mig; när jag såg dina stora, att det faktiskt finns det!
              Blev det krångligt nu!??
              Jag är med nu. Tror jag.
              Så är det.

Comment

Roligare att fota glas än att packa, helt klart. Speciellt när man få sådana bra svar!

Två stycken vinglas, det ena är lite högre än det andra, annars så är de väldigt lika varandra. Puntelmärke finnes.

Ursprung och ålder på de här om någon vågar gissa?
                Brickan, med blommor, ser trevlig ut! ÄR det en bricka förrsten?

Comment

Vilken lycka idag fyndade jag ett liknande glas som de två ovan.
                  Men på det här är kupan lägre och foten större. Fast det viktiga är ju vad som ryms inuti glasen kanske...
                  Bifogade filer
                  Så är det.

Comment

Brickan, med blommor, ser trevlig ut! ÄR det en bricka förrsten?
                    Ja, stämmer bra det.
                    Rejält stor är den också. Märkt "MADE IN USSR" på baksidan.
                    Så är det.

Comment

Ja, stämmer bra det.
                      Rejält stor är den också. Märkt "MADE IN USSR" på baksidan.
                      Borde nästan vara ett lackarbete väl?

Comment

Borde nästan vara ett lackarbete väl?
                        Brickan ser ut att vara i plåt och sen bemålad i något högglansigt.
                        Lackarbete är det väl aldrig på plåt? Jag är nog ute och cyklar lite nu...
                        Så är det.

Comment

Brickan ser ut att vara i plåt och sen bemålad i något högglansigt.
                          Lackarbete är det väl aldrig på plåt? Jag är nog ute och cyklar lite nu...
                          Jaha, det är plåt, då är målningen välbevarad o fin!

Comment

Working...
                          X