Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kosta för fyra ljus.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Kosta för fyra ljus.

Fick fram denna skapelse nu när julsakerna skall fram. Har förträngt var jag köpt den. Plats för fyra ljus och förmodligen något eldfängt i mitten. Mossa eller annat grönt. Själv kör jag nog med dadlar. Längd tvärsöver 26 cm. Märkt med guldetikett med texten: Handmade Kosta Kosta Boda AB Sweden. Vet någon om det eventuellt finns någon som designat denna skapelse?
    Bifogade filer

Ha, såg en likadan idag på stamstället, dock utan etikett. Gissade faktiskt på en Kostaskapelse när jag blev tillfrågad. Har dock ingen aning om ev. designer.

Comment

Heter den inte Daisy?
      I’m a real mean bitch!

Comment

Hmmm, den här är misstänkt lik Kjell Blombergs "Bellis", som han gjorde för Royal Krona (möjligen redan på Gullaskrufstiden). Jag har för mig att Bay tidigare nämnt att en del Krona-modeller efter konkursen hamnade på Kosta under en tid (bl.a. Blombergs kaffe/te/sangria-servis i metallhållare), och att de därför ibland dyker upp med Kosta-etikett. När jag jämför med bilden på Tradera-auktionen verkar de dock inte helt identiska, men jag undrar jag om inte även din är Blombergs, Ulferic...

Comment

Får tacka för svaren. Den åker nog in i skåpet igen.

Comment

cjf, det är helt rätt, den är med i "The Kosta Boda Book of Glass".
            I’m a real mean bitch!

Comment

Wow, jag kunde!

Comment

Working...
              X