Precis hemkommen från arabvärlden möttes man av ett trevligt paket inslängt i mitt lilla rum. När jag öppnade blev jag glatt överraskad att chansningen på de minst sagt urusla nätbilderna gått hem. Man kunde skymta att det skulle kunna vara en godbit. Så här blev bilderna i dagens halvmörker.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ett hyfsat till julsnapsen
Collapse
X
-
Kullen finns där, helt korrekt Hirvi. Men vad gör glaset specifikt för Kosta?Ursprungligen postat av Hirvi Visa inläggVackert glas, Kosta mitten på 1700,har sett någon bild tror jag,
det bör ha blivit en kulle inne i glset,
blåsan är så högt stucken.
Hirvi
Comment
-
Förklarade mig lite dåligt, jag menade att jag settUrsprungligen postat av E.B. Visa inläggKullen finns där, helt korrekt Hirvi. Men vad gör glaset specifikt för Kosta?
liknande glas med den långa benblåsan Kosta mitten 1700
men var såg jag bilden tro
HirviSVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/
Comment
-
Å så vakre glass! EB: din modell er også produsert i Norge. Nøstetangen hadde modellen, dokumentert i Weyses katalog fra 1763. Modellens navn: Nøgen Jomfru. Så vidt jeg forstår laget de luftboblen i stetten ved at de stakk en våt trepinne inn i glassmassen. Hirvi får korrigere meg om jeg tar feil her. Uansett hvor glasset kommer fra: et veldig fint glass! mvh
Comment
-
Du har så rätt Pepita, luftblåsan i benet är stuckenUrsprungligen postat av pepita Visa inläggÅ så vakre glass! EB: din modell er også produsert i Norge. Nøstetangen hadde modellen, dokumentert i Weyses katalog fra 1763. Modellens navn: Nøgen Jomfru. Så vidt jeg forstår laget de luftboblen i stetten ved at de stakk en våt trepinne inn i glassmassen. Hirvi får korrigere meg om jeg tar feil her. Uansett hvor glasset kommer fra: et veldig fint glass! mvh
med en fuktig spetsig träpinne, den blåses upp av vattenångan,
häftigt för dom som inte sett det
HirviSVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/
Comment
-
fina glas har ni båda två men E.Bs glas kan nog vara ett glas ner på 1700 tal med den stora foten och luft i hela benet och varför inte ett norskt glasbehandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
Comment