Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Silltunnor?..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Silltunnor?..

..i kulört glas, är det vad de ska föreställa eller?
    Den blå hittade jag först och den hade ett metallock. Sedan denna härligt gröna som saknade sitt. De har sina tunnband målat i metallfärg. Dessa två är de enda jag sett. Känner ngn igen dem och vet var de kommer ifrån och vad de använts till? Har frågat för ngt år sedan men fick aldrig ngn respons då.
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Japp - det är silltunnor, alla fall har alla mina släktingar använt liknande för inlagd sill. Har inte sett någon just i de där färgerna, men snarlika. Min mor har en hemmifrån mormor, farmor hade en snarlik - har för mig att de var omärkta om det nu inte var något tjeckiskt fabrikat - men måste nog se dem igen innan jag svara med säkerhet.

Comment

har haft en gul sådan....ända tills jag flyttade =/
      livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

Missade ju i brådskan att de var i glas, men tror inte det gör någon skillnad. Det är nog säkert fortfarande silltunnor

Comment

Den blå är lite liten för sill, vad jag menade var mest att de ser ut att vara formgivna för att påminna om silltunnor. Sylt, marmelad, gelé eller strösocker passar nog bättre i dem än sill.
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Working...
          X