Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Glasstövel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Glasstövel

Denna stövel kom för någon vecka sedan. Har int riktigt varit nöjd med bilderna, men det får gå.
    Daterad 1885. Blyglas.
    Bifogade filer

Den är min. Det är jag som är Askungen.
    Så vacker. Hur stor/liten är stöveln?

Comment

Den är ca 25 cm hög.

Comment

Trevlig, får man i en hel öl i den?

Lite extra gått och stil att ta en kall öl i framför tv.n.

Comment

Trevlig stövel, kul hur dom tänkte till med klacken,
          och så glas till sulan oxå.
          Hirvi
          SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

jag hittade i en bok något liknande din stövel den är gjord som flaska 20 cm hög och tillverkad på gjövik 1839-43 och graverad av AF Levin
            behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Har du redan köpt Färgat glas av Lersjö?
              Jag visste inte den fanns till försäljning redan.

Comment

Jo den finns, men jag tror att ni kan spara pengarna till något annat. Jag blev rätt besviken.

Comment

Har bara bläddrat som hastigast i den. Blev väl inte så impad jag heller.
                  Min stövel är garanterat inte graverad av Levin. Möjligen hans tyska alter ego

Comment

Ursprungligen postat av E.B. Visa inlägg
                    Jo den finns, men jag tror att ni kan spara pengarna till något annat. Jag blev rätt besviken.
                    Jag hade sett fram emot den, men du tycker att det inte var så mkt att hurra för?! VAD var det som gjorde dig lite besviken?
                    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                      Jag hade sett fram emot den, men du tycker att det inte var så mkt att hurra för?! VAD var det som gjorde dig lite besviken?
                      Det är ju lätt att det blir ganska generellt och rätt mycket skrapande på ytan när man greppar över ett såpass stort område. På någotvis så känns det som jag passerat det stadiet och vill djupare i glasträskets vindlande banor.

Comment

jämförelsevis med mycken annan glasliteratur tycker jag boken står sig väl det är ju ingen jättedyr bok och den gårt ju över ett brett ämne men det finns allt bra info i den, prsonligen tycker jag den är värd att köpas.(svar till lars kallin jodå jag har ett signerat ex)
                        behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
                          .(svar till lars kallin jodå jag har ett signerat ex)
                          Blir den bättre då?
                          DG

Comment

jaaa lasse den blir jättebra då

Comment

Working...
                            X