Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ville bara visa....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ville bara visa....

Ifall ingen minns det så samlar jag ju på kossor i alla dess former. (Dock inga levande). Var på loppis och blev jättahappy över denna skål med lock. Har över 400 kossor i min samling men inget som liknande denna vilket var dubbelt roligt. Ville som sagt bara visa
    Bifogade filer

Grattis! Kul att du hittade något nytt till din samling
    I’m a real mean bitch!

Comment

Tack! Ju ovanligare desto roligare.

Har för mig att det finns något liknande men med tuppar som motiv. Roligt att någon tänkte om och gjorde en med en kossa

Comment

Ursprungligen postat av Eaglewoman Visa inlägg

Har för mig att det finns något liknande men med tuppar som motiv. Roligt att någon tänkte om och gjorde en med en kossa
        Är det inte snarare hönor. Men din kossa var häftig
        DG

Comment

Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägg
          Är det inte snarare hönor. Men din kossa var häftig
          DG
          Jo....sorry Hönor stämmer bättre. Vet inte vad jag fick tuppar ifrån.

Comment

Ursprungligen postat av Eaglewoman Visa inlägg
            Ifall ingen minns det så samlar jag ju på kossor i alla dess former. (Dock inga levande). Var på loppis och blev jättahappy över denna skål med lock. Har över 400 kossor i min samling men inget som liknande denna vilket var dubbelt roligt. Ville som sagt bara visa
            De är en Smörkossa du hittat som man ska ha smör i. Den va vanlig på 60talet men då fanns den mest i plast,Gröna å Gula!

Comment

Glas smäller lite högre än plast...tycker jag iaf....men skulle dock ändå bli glad om jag hittade en med komotiv i plast. Samlar man så samlar man

Comment

Kan väl visa mina "hönor" i olika storlek. Var på väg att köpa en ännu större men hejdade mig
                DG
                Bifogade filer

Comment

Den vita i mitten, en sådan har jag också. Fick den som barn...för hundra år sen tror jag

Comment

måste nog säga att kossan smäller högre eftersom den inte verkar vara så vanlig =) men både hönor och kor är häftiga
                    livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

Tänkte visa ett par "burkar" till med lock som jag hittat med komotiv.
                      Bifogade filer

Comment

Du Örnie...

du har väll hört talas om galna ko sjukan ?...
                        skämt åsido jag visste faktiskt inte att du samlade på kossor jag, tar en anteckning om det och lägger notisen bland de gråsmå ( läs hjärncellerna ).
                        om jag skulle hitta någon på mina irrfärder..

ps trevligt smörkossa du hittat, skulle inte ha något emot att ha en sådan själv också ds..

mvh mrmagic
                        The future is unwritten lets create tomorrow

Comment

Ja smörkossan ja.... Mitt minne är inte vad den har varit och vad jag minns hade vi en diskussion uppe här som handlade om...vad det JIE tro? Det var en kvinnlig formgivare som hade gjort burkar...men i det här fallet var det med korklock. Tänkte då på denna men den har ju som alla kan se porslinslock.

Comment

Har hittat en "påskhare" nere i Småland senaste resan
                            DG
                            Bifogade filer

Comment

Working...
                            X