Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inte fåglavik?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Inte fåglavik?

På bilden ska det finnas glasobjekt, ett från Lalique och ett från Björkshult, vilka är de+ och är inte den svart/vita från Fåglavik, ser ut som en den rektangulära silveretiketten med grön text.
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
    På bilden ska det finnas glasobjekt, ett från Lalique och ett från Björkshult, vilka är de+ och är inte den svart/vita från Fåglavik, ser ut som en den rektangulära silveretiketten med grön text.
    förstår inte riktigt hur du menar om du har sakerna eller ej, men fatet längst fram till höger skulle kunna vara lalique och skålen/ljuslyktan längst bak till vänster kanske är björkshult, resten längre bak ser man ju knappt och skålen/ljuslyktan ser nog mer ut som skruf föresten
    Last edited by harley; 2008-10-02, 18:58.
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Katten är av Astrid Anderberg (hennes make författaren Bengt Anderberg avled häromdagen. OT), den slipade skålen bör vara Orrefors, skålen ovanför är Ultima Thule från iittala och ännu högre upp har vi Åseda om jag inte misstar mig. Till höger därom har vi Fugor.
      Lilla fatet i höger nederkant bör vara Lalique men jag har ocks sett fat från Björkshult i den stilen.

Är detta en fråga eller en gissningstävlan?
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

Comment

Den svartvita kan ju vara Fåglavik, jag kommer inte ihåg den,
        står det Fåglavik på lappen,
        även den centrifugerade till vänster, men flera bruk gjorde snarlika
        Hirvi
        SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Det är väl inte den blå högst upp (Åseda) som ska vara Björkshult? I så fall är det fel.
          "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
          Konfucius

Comment

Det är bilder från en auktion och jag vet inte vilken som är lalique och vilken som är Björkshult. kan alltså inte se vad som står på etiketten.

Comment

Då är förmodligen det lilla fatet nere till höger Lalique och den stora blå i mitten högst upp felaktigt angiven som Björkshult.
              Konfucius

Comment

Bra, då återstår den vita med mörk slinga.

Comment

Den vita med svart slinga är björkhult, jag tittade bara som hastigast och slingan verkade vara i metall.
                  Fatet i nedre kanten är som tidigare nämnts Lalique.

Comment

Working...
                  X