Jag tycker lösningan var smart under förutsättning att man har en ostbit av tårtbitsformat.
Vi köper för närvarande Västgöta Kloster som säljs enbart i rektangulära bitar så det skulle nog inte inte funka att lägga den på sidan.
men ändå, varför lägga den på sidan, vitsen med ostkupan var ju ändå att använda osten, sedan sätta på kupan. Klart!! Det har nog varit en formgivningsglad nisse i farten här och kanske haft ostbacken i tanke när han glatt formgav denna och samtidigt gav röst åt sin egen humor.
Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Antagligen tänkt till en ost i tårtbitsform som jag minns att vi alltid hade när jag var barn. Den plana ovandelen och underdelen var ju vaxad, så därför la man den "på sidan" och hyvlade.
Jag tror att den här dessutom kommer från ett hyvelfritt land. Man köper en smal tårtbit. Lägger den på sidan och skär sedan med en kniv de skivor man vill ha.
Jag tror att den här dessutom kommer från ett hyvelfritt land. Man köper en smal tårtbit. Lägger den på sidan och skär sedan med en kniv de skivor man vill ha.
Sedär, då kommer saken i ett helt annat läge!!
Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Ostkupan kommer från elme glasbruk,,,,lite ovanligt att se det i blå färg,,,,har bara sett som i klarglas tidigare,,,,ha enfortsatt trevlig lördag,,,mvh Lasse
Comment