Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

glasskål

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: glasskål

Vet någon nåt om detta arvegods. Glasskålen är från mormorsmor, således runt sekelskiftet eller något eller några decennier in på 1800talet.
    Har någon nån ide om glasbruk och ev värde?

Skålen är olivslipad som var populärt de sista årtiondena på 1800-talet. Att gissa var den kommer ifrån är svårt, de flesta bruken som hade tillverkning av servisglas och dyl gjorde nog liknande skålar.

Vad den kan vara värd vågar jag inte gissa men sånt här kostar inga stora pengar idag.

Comment

Hvorfor ser jeg ingen bilder/link til bilder? Andre gangen dette skjer og da blir svaret lett surrealistisk, enda så bra det er! Kan noen hjelpe? Admin? mvh

Comment

har en släkting boende utomlands som heller inte fick bilden troligen på grund av för stort bildformat. är ny på detta forum så jag visste inte att bilderna ej fick vara för stora Skickar med mindre bild för att se om det funkar nu MVH åtvidabergarn

Comment

Ursprungligen postat av pepita Visa inlägg
          Hvorfor ser jeg ingen bilder/link til bilder? Andre gangen dette skjer og da blir svaret lett surrealistisk, enda så bra det er! Kan noen hjelpe? Admin? mvh

Jag såg heller inga bilder men så loggade jag in och då syntes bilderna som dom ska.
          Jag har också stött på detta tidigare och då var det samma sak.

I båda fallen har bilderna (om jag inte misstar mig) hämtats från användarens eget album här på PES.

Comment

Hei og takk for tips. Meeen: jeg får fremdeles ikke opp bilde og så må jeg avsløre min absolutte ukunnighet mht data: hvor finner jeg anvendarens eget fotoalbum? Beklager at jeg forstyrrer tråden med tekniske spørsmål, men jeg finner heller ikke svar på dette andre steder. Admin kanskje hjelper til å ta bort når problemet er løst? Takk mvh

Comment

jag har startat en separat tråd så vi får nog svar från admin där.

Ursprungligen postat av pepita Visa inlägg
              hvor finner jeg anvendarens eget fotoalbum?

klicka på avatarbilden så ser du i vänstra kolumnen: album
              eller
              klicka på användarens namn, och sedan Visa allmän profil.......

.
              Last edited by alegni; 2008-09-23, 22:17.

Comment

Tusen takk alegni!! Nå får jeg opp bilde ved å trykke på avataren, brukerprofil og til sist fotoalbum. Takk for at du tar deg tid
                Fin skål, forresten! mvh

Comment

Working...
                X