Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En "sötsak"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• En "sötsak"

Hittade en emljmålad vas, en riktig "sötsak", på loppis i dag. Den var hel när jag köpte den, men när jag packade upp den hade den gått sönder i halsen. Två små skärvor som jag lagat med klister. Usch vad ledsen jag blev.
    Den är 13 cm hög och diam. Vilken ålder kan den ha och var kan den vara tillverkad?
    Bifogade filer

Ingen som har en ide om var/när vasen kan vara gjord?

Comment

inte en susning men söt som socker är den då. det ser nästan ut som då man har dekorerat tårtor med röd eller grön gel =))
      livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

Min halvkvalificerade gissning är att detta är från Japan. Kan det vara Fuji avbildat på en bild tro.

Comment

tråkigt kolmårdstrollet speciellt när det är en ovanlig glaspjäs jag har inte sett någon liknande med tre fötter, håller med E. B tycker oxå det ser ut som fuji på en av bilderna
          behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Tack för era svar. Ja det kändes tråkigt och snopet när jag plockade fram vasen och bitarna låg i pappret. Här en bild som inte är suddig.
            Bifogade filer

Comment

ser definitivt ut som en avbildning av tidigare nämnda berg. är porslinet väldigt lätt men inte s himla tunnt?

Comment

Vasen är lätt. Glaset i halsen tunn och det var väl därför den gick sönder. Jag tror att damen som slog in den tog i för hårt.

Comment

japan men ålder okänd antar att man kanske kan kolla färgerna som användes. om du håller upp den mot ljuset kan du liksom se genom porslinet dp?

Comment

Om du menar vad jag tror så när jag håller i vasen kan jag se mina fingrar genom glaset. Botten har tjockare glas.

Comment

Working...
                    X