Stämmer Elme? Jag undrar även över ålder samt om någon vet formgivare. Tack på förhand.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bonbonjär från Elme?
Collapse
X
-
Ser vissa likheter i mönster här. http://www.precisensan.com/antikforu...light=uranglas Kanske ska det vara ett lock på denna? jag åker med på Viols frågor här.Ursprungligen postat av viol Visa inläggStämmer Elme? Jag undrar även över ålder samt om någon vet formgivare. Tack på förhand.Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Jag tror inte det är uranglas Fireflites, men jag kan ha fel.Ursprungligen postat av Fireflites Visa inläggelme /skruf /kosta eller vart ifrån är detta sk uranglas?Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Alla är välkomnaUrsprungligen postat av Äjth Visa inläggSer vissa likheter i mönster här. http://www.precisensan.com/antikforu...light=uranglas Kanske ska det vara ett lock på denna? jag åker med på Viols frågor här.
Jag kollade din skål, och visst är dom släkt men det skiljer sig lite på undersidan också, jag ska ta en bild på undersidan så ser du hur jag menar, om jag lyckas dvs. fota glas är ju ingen höjdare precis...
Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.
Comment
-
Den kommer från Elme Glasbruk, är ganska så vanlig, finns i flera färger och tillverkades under lång tid.Ursprungligen postat av viol Visa inläggStämmer Elme? Jag undrar även över ålder samt om någon vet formgivare. Tack på förhand.
Hänvisar även här till Lasse, han kan betydligt mer om Elme glas än jag
Last edited by Maria; 2008-09-02, 22:27.
Comment
-
dom är tillverkade på EDA finns i flera färger även i lysterglas det här är inte uranglas. det är egenligen en sockerskål och dom skall sitta ihop två och två sätt ihop två stycken så har du en komplett. dom är eftertraktade samlar föremålUrsprungligen postat av Fireflites Visa inläggelme /skruf /kosta eller vart ifrån är detta sk uranglas?behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
eftertraktade vart då? jag har juh i alla fall 1 och en halv *s*Ursprungligen postat av harley Visa inläggdom är tillverkade på EDA finns i flera färger även i lysterglas det här är inte uranglas. det är egenligen en sockerskål och dom skall sitta ihop två och två sätt ihop två stycken så har du en komplett. dom är eftertraktade samlar föremållivet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!
Comment
Comment