Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bonbonjär från Elme?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Bonbonjär från Elme?

Stämmer Elme? Jag undrar även över ålder samt om någon vet formgivare. Tack på förhand.
    Bifogade filer
    Last edited by viol; 2008-09-02, 22:01.
    Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

får jag kasta in mitt loppis fynd här också *s* satt och filade på samma rubrik men så hann du först
    livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

Abselut, kasta in det du!

Comment

Ursprungligen postat av viol Visa inlägg
        Stämmer Elme? Jag undrar även över ålder samt om någon vet formgivare. Tack på förhand.
        Ser vissa likheter i mönster här. http://www.precisensan.com/antikforu...light=uranglas Kanske ska det vara ett lock på denna? jag åker med på Viols frågor här.
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

elme /skruf /kosta eller vart ifrån är detta sk uranglas?
          Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av Fireflites Visa inlägg
            Jag tror inte det är uranglas Fireflites, men jag kan ha fel.
            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

den ser då giftig ut i alla fall *s*

Comment

skulle vara kul att veta ca ålder och vartifrån

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                  Ser vissa likheter i mönster här. http://www.precisensan.com/antikforu...light=uranglas Kanske ska det vara ett lock på denna? jag åker med på Viols frågor här.
                  Alla är välkomna Jag kollade din skål, och visst är dom släkt men det skiljer sig lite på undersidan också, jag ska ta en bild på undersidan så ser du hur jag menar, om jag lyckas dvs. fota glas är ju ingen höjdare precis...

Comment

gick bra att fota...

Undersidan. mvh
                    Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av viol Visa inlägg
                      Den kommer från Elme Glasbruk, är ganska så vanlig, finns i flera färger och tillverkades under lång tid.

Hänvisar även här till Lasse, han kan betydligt mer om Elme glas än jag
                      Last edited by Maria; 2008-09-02, 22:27.
                      I’m a real mean bitch!

Comment

Ursprungligen postat av Fireflites Visa inlägg
                        dom är tillverkade på EDA finns i flera färger även i lysterglas det här är inte uranglas. det är egenligen en sockerskål och dom skall sitta ihop två och två sätt ihop två stycken så har du en komplett. dom är eftertraktade samlar föremål
                        behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
                          dom är tillverkade på EDA finns i flera färger även i lysterglas det här är inte uranglas. det är egenligen en sockerskål och dom skall sitta ihop två och två sätt ihop två stycken så har du en komplett. dom är eftertraktade samlar föremål
                          eftertraktade vart då? jag har juh i alla fall 1 och en halv *s*

Comment

Working...
                          X