Två tallrikar eller stora assietter (18,5 cm) gjorda med samma mönster men med olika utförande. Spår av puntel på båda.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Same, same but different!
Collapse
X
-
ja om det står R LALIQUEUrsprungligen postat av Fireflites Visa inlägglol välkommen =) det är bara skaka hand med oss andra så du behöver i alla fall inte fördriva tiden ensam
räknas det om det står nått franskt glasbruk *s*
behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
vad står det på lappen som är under min kristallskål då? *s*kan gärna läsa det som lalique =) konst eller konstigt glas var rubrikenUrsprungligen postat av harley Visa inläggja om det står R LALIQUE

livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!
Comment
-
Läckra fat.Ursprungligen postat av E.B. Visa inläggTvå tallrikar eller stora assietter (18,5 cm) gjorda med samma mönster men med olika utförande. Spår av puntel på båda.
Undrar om det är olika formar eller om den släta är gjord när formen slaggat igen?
Neej...då slulle nog mönstret inte varit så slätt.
Comment
-
Tänkte också i de banorna direkt när jag såg dem, men så kan absolut inte vara fallet. Det är två skiljda formar.Ursprungligen postat av Kecke Visa inläggLäckra fat.
Undrar om det är olika formar eller om den släta är gjord när formen slaggat igen?
Neej...då slulle nog mönstret inte varit så slätt.
Det vore kul att hitta mönstret i någon kurant.
Comment
Comment