Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur kan karaffen ha sett ut?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Hur kan karaffen ha sett ut?

Vidare i min skåpsrensning hittade jag denna ensamma propp-dam. Hon ser ut att vara tillverkad i en tredelad form, och man får lite Lalique-känsla av henne. Nån som har sett nåt liknande, eller som kanske till och med vet hur karaffen hon en gång satt i kan ha sett ut?

(PS. Det är bara en dam, lite Photoshop-trixande...)
    Bifogade filer

Vet inget om detta men hur har karaffen sett ut när proppen är så vacker
    --eller hur det nu va.

Comment

Precis. Och jag glömde nämna att damen är 21 cm hög, så det måste ha varit en bamsing till karaff...

Comment

jag vet att R LALIQE gorde parfym flaskor men vad är det som säger att dom inte tillverkade vanliga karaffiner, proppen är jäkligt häftig undrar hur resten skall se ut vore kul att veta
        behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Enligt en skribent på AP rörande en likadan/liknande dam skulle detta kunna vara en del av en bordsuppsats. Verkar inte otroligt tycker jag, eller vad tror ni? Nån som sett nåt liknande?

Comment

Såg en sån på ett annat forum..där fanns en bild av en glasplatta med en ring av hål att arrangera blommor i som sedan ställdes ner i en skål..damen fungerade som en centerpiece som ställdes ner i ett större hål i mitten av plattan tydligen 20-40-tal gjorda på både Elme och Åfors
            Last edited by engelsson; 2008-09-23, 14:17.

Comment

Ursprungligen postat av engelsson Visa inlägg
              Såg en sån på ett annat forum..där fanns en bild av en glasplatta med en ring av hål att arrangera blommor i som sedan ställdes ner i en skål..damen fungerade som en centerpiece som ställdes ner i ett större hål i mitten av plattan.
              Menar du AP-länken i mitt inlägg, eller har du sett detta även nån annan stans?

Comment

Haha sorry såg inte länken..ja det var den jag menade

Comment

Synd, hade det varit en annan hade ju sannolikheten att det verkligen är så det ligger till varit ännu större...

Comment

Det var jag som var för snabb..men hade nästan precis läst inlägget på AP så reagerade instinktivt..

Comment

Siden den er så høy, tror jeg også godt det kan være en"blomsterdame". Det er et stort samlerområde der ute på nettet. Jeg vet ikke hva disse heter på norsk, heller ikke svensk, men du kan prøve søkeord: flower frog. mvh

Comment

Stort tack pepita! Där fanns massvis, ännu ett samlarområde man inte hade en aning om...

Comment

Working...
                        X