Håller på och rensar skåpen efter saker som följt med hem i olika lådor och som nu ska ut på Tradera, och hittade då den här. Knäck i botten, påklipp på halsen, 25 cm hög och tyvärr en ordentlig invändig beläggning. Den har även spår av vad som verkar vara en inborrning för en propp. Är det någon som kan säga något övrigt om den?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Okänd vattenkaraff - Ålder och ursprung?
Collapse
X
-
Ganska vanlig modell som dyker upp ungefär på 1830-talet, men som jag förstått behåller sin popularitet under en ganska lång period.
Vet inte om den skall kallas vattenkaraff - tycker dessutom att den här ser ut att ha haft glaspropp - eller ser jag tokigt?
-
det är en karaff helt enkelt och det blir ojämnt när proppen slipas in...en propp kan du ju få tag på det är inte så svårt med diamantbryne att slipa till en propp så den passar det är ju inte kristallLast edited by harley; 2008-08-08, 20:52.behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
Om jag inte tar fel så har modellen tillverkast som olje- och vinägerkaraffer också??Ursprungligen postat av Legion Visa inläggModellen brukar kallas bandkaraff och har tillverkats vid de flesta bruken i sverige.
Comment
Comment