Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Hjälp...

Har försökt söka på internet efter dessa koppar/skålar men utan resultat... Tänkte nu höra om det finns någon, som kanske, kanske har en aning.

Vet att det är lite svårt med tanke på att jag inte har vare sig mått, eller bild från undersidan.

Är inte hemma men i desperation slänger jag ut bilderna som låg i datorn och hoppas, hoppas att det finns någon som åtminstone kan leda mig på rätt spår...

De är väldigt låga och extremt vida. Får mig att tänka på -20 -30tal... Det finns blåsor i glaset och "puntelmärkena" är ganska råa. Ringen på undersidan påminner om kristallskålars ringar, dvs lite bredare, frostig (fattar ni vad jag menar??? Korkad beskrivning... men eh, kanske någon begriper...)

Nåja, här är bild på orsaken till mitt huvudbry...

Mä vänlig hälsning och hopp om hjälp!

TessClick image for larger version

Name:	tekopp glas.JPG
Views:	1
Size:	30,9 KB
ID:	594975

Click image for larger version

Name:	tekopp m fat glas.JPG
Views:	1
Size:	36,2 KB
ID:	594976

Hej Tess och välkommen!

Det du har är en coupeskål med assiett ur pressglasserien "Ring", som formgavs av William Stenberg för Gullaskrufs glasbruk 1933. Färgen kallas bärnsten, och det finns en massa olika delar i serien, några finns att beskåda på Raouls eminenta sida här:

Comment

JÄÄÄÄÄTTEKRAM!!!! Tusen, miljoner tack för både svar OCH reptilsnabbt svar!!! You made my day!!!

Hälsningar från en jätteglad Tess

Comment

Kul att kunna stå till tjänst!

Comment

Working...
        X