Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Formblåst fullträff

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Formblåst fullträff

Den här föll jag pladask för. Stamstället bjöd på lite riktigt trevligt glas idag, han hade varit på en kul auktion i Värmland och fått med sig litegrann. Jag var förstås tvången att köpa en del kul trots att jag har absolut köpstopp

Kolla den inslutna stenen i den maffiga blåsan, det är godis det!
    Bifogade filer

Jätteläcker! Tack för de bilderna.

Ursprungligen postat av E.B. Visa inlägg
    ... Jag var förstås tvången att köpa en del kul trots att jag har absolut köpstopp
    ...
    Jag har fått obegripliga instruktioner som hetat "håll igen", "inget mer på ett tag" och "nu räcker det". Jag har dock inte hört "absolut köpstopp" förut. Jag förstår inte vad det betyder heller.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Comment

Skramlar det om den? Blåsan ser ut att vara ett par storlekar större än stenen..

Comment

Jag måste oxå få begapa detta objekt. Mönstret som ljuset och glaset bildar är riktigt, riktigt trevligt, med eller utan sten!!
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Vilket mönster och vilka blåsor. Härligt.

Skall du fylla upp nya rummet med NYA saker?
          Du har väl tänkt på att alla nerpackade lådor skall packas upp oxkså.

Comment

Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
            Vilket mönster och vilka blåsor. Härligt.

Skall du fylla upp nya rummet med NYA saker?
            Du har väl tänkt på att alla nerpackade lådor skall packas upp oxkså.
            Det får väl bli lite blandat. Jag får nog också försöka ta mig i kragen och göra mig av med lite

Comment

Det är alltid bra med ambitioner.

Comment

Det får väl bli lite blandat. Jag får nog också försöka ta mig i kragen och göra mig av med lite
                Enkelt, E.B.!
                Skicka ner ett par flyttlådor med bra glas till mig, jag fotar och sänder dig bilderna!
                Det är ju synd om dig om du måste träla för att göra dig av med prylarna, menar jag
                Gud gjorde några perfekta huvuden,
                resten satte han hår på.

Comment

Nu har det ju gått några månader sedan denna blev min. Jag har letat men inte kunnat hitta något lämpligt ursprung. Tankarna far ju iväg mot utlandet, Brittiska öarna, Frankrike, men jag hittar inget jämförbart. Lyfter lite så vi kanske får igång en diskussion.

Comment

Trevlig karaff, den ser ju lite grov ut på ytan, (inte slät)
                    därför tror jag den är friblåst, men förblåst i en mönsterform först (förblåst)
                    den vackra föroreniningen i blåsan, den har nog kommit farandes ned i degeln,
                    har säkert inte med glasmassan att göra, det har blivit en reaktion och bildat denna blåsa,
                    var den är gjord har jag inget bud på.
                    Hirvi
                    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
                      Trevlig karaff, den ser ju lite grov ut på ytan, (inte slät)
                      därför tror jag den är friblåst, men förblåst i en mönsterform först (förblåst)
                      den vackra föroreniningen i blåsan, den har nog kommit farandes ned i degeln,
                      har säkert inte med glasmassan att göra, det har blivit en reaktion och bildat denna blåsa,
                      var den är gjord har jag inget bud på.
                      Hirvi
                      Vet inte om jag förstår dig helt rätt men ytan är helt glatt (slät) men har ju ett bubbelmönster i relieff.

Comment

Vet inte om jag förstår dig helt rätt men ytan är helt glatt (slät) men har ju ett bubbelmönster i relieff.
                        Jag tyckte ytan såg skråvlig ut!
                        Ja är ytan slät utvändigt på relieffen då har den blåsts (snurrats) i en form,
                        (efter förblåsarformen)
                        det skråvliga blir innåt då
                        Hirvi
                        SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Working...
                        X