Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nipperburkar, Gullaskruf och?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Nipperburkar, Gullaskruf och?

Den högra kommer från Gullaskruf om inte minnet narras ordentligt och med tanke på den snarlika knoppen funderar jag på om mittburken också den kan komma därifrån? Den vänstra inbillade jag mig vid köptillfället att det var en Schildt som jag sett i en bok men där spelade hur som helst minnet mig ett spratt. Någon som kan hjälpa mig att identifiera dem? Även nyfiken på vem som ligger bakom den guld/turkosa varianten...

Vänligen
    Bifogade filer

Hej på dig. Båda är mycket riktigt från Gullaskruf, och de är formgivna av Kjell Blomberg. Den stora har modellnummer KB 63/33 och den lilla KB 63/31. Båda finns såvitt jag vet både med och utan målning.

Comment

Halloj där!

En sakkunnig. Tackar varmast herr F. Pryder den där vita, timglasformade Percypjäsen med grön knopp i mitten ännu samlingen?

Rickard

Comment

Ursprungligen postat av på femte våningen Visa inlägg
        Pryder den där vita, timglasformade Percypjäsen med grön knopp i mitten ännu samlingen?

Rickard
        Det kan han hoppa upp och sätta sig på! Den säljer jag inte i första taget, det är ett som är säkert!

Tacksam för affären är jag således fortfarande!

Comment

Det gläder mig att den hamnade där den skulle. Själv är jag mer entusiastisk över dessa...

Comment

Working...
          X