Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Målerås svart klotvas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Målerås svart klotvas

Är en aning ambivalent till svart glas som inte har några andra färginslag. Här finns en trevlig slipning i glaset, dels runt magen och så blomdekoren. Det blir ändå lite dystert. Formerna från den här tiden ger lite begravningskänsla. Köpte den tidigare i somras och har vant mig men ändå inte blivit kvitt dysterheten. Vad tycker ni om den här typen av glas/vas.
    Den är stor dessutom. 19 cm hög.
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Jag tycker visst den var snygg, gillade slipningen.
    Känner nog att det känns värre om den skulle likna de fasansfulla svarta vaserna från 80-talet - när allt skulle vara svart/vitt. Hu!

Comment

Väldigt effektfullt med slipningen mot det svarta. Inte min grej egentligen, men detta gillar jag.
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

Comment

Jag tycker svart glas ofta fängslar min blick har skaffat några likörserviser med svarta inslag....kan titta hur länge som helst på dem.
        Tycker vasen är snygg jo, det är nog slipningen som gör det där extra.

Comment

Ursprungligen postat av Liljerik Visa inlägg
          Jag tycker svart glas ofta fängslar min blick har skaffat några likörserviser med svarta inslag....kan titta hur länge som helst på dem.
          Tycker vasen är snygg jo, det är nog slipningen som gör det där extra.
          Likörservise med svart fot har jag också och tycker dom är väldigt fina
          --eller hur det nu va.

Comment

svart glas är dystert tycker jag, men det gör inte marknaden väldigt eftertraktat och lättsålt det är en dyster och lukerativ pjäs du har äjth
            behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Förvånansvärt fler än jag väntat, som gillar svart glas i den här utformningen!
              Vilken sorts blommor skulle göra sig bäst i vasen. Har för övrigt hört ett annat namn på dessa vaser: viol-vaser.
              Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                Förvånansvärt fler än jag väntat, som gillar svart glas i den här utformningen!
                Vilken sorts blommor skulle göra sig bäst i vasen. Har för övrigt hört ett annat namn på dessa vaser: viol-vaser.
                spikklubba vore nätt och fiint
                behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Working...
                X