Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Vitt bruksglas - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vitt bruksglas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vitt bruksglas

Vore trevligt att se vad det finns fler för former, med eller utan etiketter.
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
    Vore trevligt att se vad det finns fler för former, med eller utan etiketter.
    Svavelpomadan och mittenflaskan har jag inte sett tidigare.
    Mycket trevliga.

Comment

Här är lite vitt glas i diverse former och storlekar. Att de är naggade och spruckna beror på att det (som vanligt) rör sig om markfynd från bruket i Limmared.
      Bifogade filer

Comment

Ha ha Legion, det var det jag hoppades på att få se bl.a. Den längst till höger verkar ha haft en liten hals och den längst till vä. ser ut att vara facetterad runt, stämmer det? Kul att få se.

Comment

Bägge till vänster är facetterade, burkarna är lika förutom storlek, den högra har jag aldrig sett innan och vet inte hur den sett ut men den påminner lite om din pomadaburk.

Comment

Jag har en trevlig kurant i Åhlén & Holms katalog från 1922 Där har glasemballage ersatts av förnicklade tuber för förvaring av bl.a raktvål. Gällande hårpomador finns emballage i porslin. Vi kanske kan anta att dessa vita är tidigare?!

Comment

Den här är 12 cm med lock.
              Bifogade filer

Comment

Working...
              X