Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ovanlig glaspryl

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ovanlig glaspryl

Den här glaskäppen fick min far av en arbetare på Sandviks glasbruk för många år sedan. Lite rolig sak men också lite svår att veta var man skall placera då den säkert är ömtålig
    DG
    Bifogade filer

den var fin men det är inte mycket att stödja sig på, du får hänga upp den på väggen högt upp så ingen river ner den
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Användningsområdet är starkt begränsat men en kul pryl, skulle passa bland min mans käppsamling. Risken att hitta en till är nog obefintlig, det är som med blomsterkäpparna som var för ömtåliga för att användas egentligen.
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Rolig sak men som sagt väldigt ömtålig. Du får hänga den på väggen i sängkammaren och om någon undrar så får du säga att du sparar den tills du blir så gammal att du måste sova med käpp

Vi brukar använda det uttrycket när folk är så skröppliga att de inte klarar att sova utan att använda en käpp.
        Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

Oh, färgen är fantastisk! När jag blir gammal ska jag låta tillverka en likadan fast i plast som jag kan spatsera runt med!

Comment

Ursprungligen postat av Jung_Kee Visa inlägg
            Oh, färgen är fantastisk! När jag blir gammal ska jag låta tillverka en likadan fast i plast som jag kan spatsera runt med!
            Man behöver inte vara gammal för att gå med käpp.
            "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
            Konfucius

Comment

Jo, fast du vet, innan det tredje benet slaknar för gott så har jag redan en käpp att ståta med vid behov!

Comment

Den skulle passa bra till Äjths blåa hatt.

Comment

Working...
                X