Så var årets auktion avklarad. Den bjöd väl inte på några större överraskningar, men jag kunde inte låta bli att notera att Kjell Engmans glas inte verkar vara så hett som det tidigare varit. Att ekonomin allmänt sett inte går på högvarv längre märks också, auktionen slutade under utrop som helhet sett. Medan jag var där var det exempelvis bara en pjäs som lyckades tredubbla sitt utrop, och det var ju såklart den jag kommit dit för att ropa in...
Det måste ha varit den wallinska absolutflaskan...
Visst var det...
Om någon höll en pistol mot huvudet och tvingade mig att köpa något som UHV varit inblandad i så skulle det möjligen blivit den, för den har tydligen bara gjorts i tre exemplar (av vilka Per Gessle enligt uppgift äger ett), och en sådan exklusiv klubb måste man ju vara med i...
Men Engman har jag alltid haft svårt för... Vem har stött hans produktion fram tills nu?
Det är en av de bästa och svåraste frågor jag hört på länge! Alla andra glasformgivare har åtminstone haft något period där de gjort saker som jag gillar, men där hittar jag ingenting...
Comment