Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Katalogen till SAV:s konstglasauktion nu online

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Info: Katalogen till SAV:s konstglasauktion nu online

Många godsaker, det blir nog till att skaffa ett sommarjobb under semestern för att finansiera en ordentlig inköpsvända...

Tur man inte bor i Stockholm
    Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

Fantastiska pjäser!!!
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

Comment

Ursprungligen postat av Samlartrollet Visa inlägg
        Tur man inte bor i Stockholm
        Fast den är i Kosta...

Comment

Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inlägg
          Fantastiska pjäser!!!
          Ja, bland annat de gamla Gate-graalerna kan jag faktiskt inte se mig mätt på!

Comment

Hittade faktiskt en pjäs som har varit här på Pes, ska bli kul att se vad den går för.

och min på Pes
            Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

ärligt talat så var det väl inte så mycket jätteintressanta objekt, ganska mkt av det vanliga. Ett par sjyssta Öhrström ariel förstås.

Comment

Ursprungligen postat av daniel s Visa inlägg
                ärligt talat så var det väl inte så mycket jätteintressanta objekt, ganska mkt av det vanliga. Ett par sjyssta Öhrström ariel förstås.
                det tycker jag allt själv skulle jag vilja ha alla objekt om jag haft pengar och utrymme
                behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Glöder mig att även SAV har problem med vitbalansen i vissa foton.
                  Har skrivit ut godbitarna till mitt "vill ha-album".
                  Gud gjorde några perfekta huvuden,
                  resten satte han hår på.

Comment

Så var årets auktion avklarad. Den bjöd väl inte på några större överraskningar, men jag kunde inte låta bli att notera att Kjell Engmans glas inte verkar vara så hett som det tidigare varit. Att ekonomin allmänt sett inte går på högvarv längre märks också, auktionen slutade under utrop som helhet sett. Medan jag var där var det exempelvis bara en pjäs som lyckades tredubbla sitt utrop, och det var ju såklart den jag kommit dit för att ropa in...

Comment

Ursprungligen postat av cjf Visa inlägg
                      Medan jag var där var det exempelvis bara en pjäs som lyckades tredubbla sitt utrop, och det var ju såklart den jag kommit dit för att ropa in...
                      Det måste ha varit den wallinska absolutflaskan...

Men Engman har jag alltid haft svårt för... Vem har stött hans produktion fram tills nu?

Comment

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg

Men Engman har jag alltid haft svårt för... Vem har stött hans produktion fram tills nu?
                        Jag tror han är en musjägare

Comment

Visst var det...

Om någon höll en pistol mot huvudet och tvingade mig att köpa något som UHV varit inblandad i så skulle det möjligen blivit den, för den har tydligen bara gjorts i tre exemplar (av vilka Per Gessle enligt uppgift äger ett), och en sådan exklusiv klubb måste man ju vara med i...

Det är en av de bästa och svåraste frågor jag hört på länge! Alla andra glasformgivare har åtminstone haft något period där de gjort saker som jag gillar, men där hittar jag ingenting...

Comment

Kjell Engmans "Catwalk" känns ju såååååå 1986.
                            "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                            Konfucius

Comment

Ursprungligen postat av E.B. Visa inlägg
                              Jag tror han är en musjägare
                              cjf eller Engman?

Comment

Working...
                              X