Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Hänkelvas - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hänkelvas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Hänkelvas

När jag såg Harleys vas i tråden "skumt glas vet någon??" så trodde jag först att jag hade en likadan.
    Det hade jag inte.
    Min vas är nog betydligt mindre, den är bara 13 cm hög och den har kulslipat puntelmärke.
    Någon som känner igen den??????
    Bifogade filer

det skulle kunna vara en erik höglund du har men jag är absolut inte säker
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
      det skulle kunna vara en erik höglund du har men jag är absolut inte säker
      Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
      Intressant.
      Avvaktar fler synpunkter.

Comment

Kan direkt säga att det inte är Höglund som är upphovsman.

Comment

Hittade denna gamla tråd i min jakt på Höglund.
          Hänkelvasen är från Björkshult.
          "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
          Konfucius

Comment

Tackar.
            Det sååå trevligt när gamla frågor får svar.

Comment

Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inlägg
              Hittade denna gamla tråd i min jakt på Höglund.
              Hänkelvasen är från Björkshult.
              nja jag tror mer på per lytken kastrup holmegaard han gjorde en serie som hette något med moon nånting och påminner mycket om kaj francks serie sargasso och just dom där hänkelvaserna vet jag finns i alla mojliga färger i olika serier bla. i jacob.e bangs serie capri och alla björkshults pjäser jag har sett har rått puntelmärke
              behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Har aldrig sett finskt eller danskt glas med sådana orenheter i glasmassan. Men jag har ju å andra sidan inte sett allt.
                "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                Konfucius

Comment

kollade upp vad serien heter moonstone är namnet då har du något att gå på kecke

Comment

Tack.
                    Då får jag titta på det.

Comment

Working...
                    X