Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

skumt glas vet någon??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• skumt glas vet någon??

jag köpte dessa glaspjäser idag den i mitten är väl en ISI men vem har tillverkat dom andra två det är tjockt bubbligt glas och det är rått puntelmärke i botten på dom någon som har någon gissning eller vet något om dem
    Bifogade filer
    Last edited by harley; 2008-06-24, 19:49.
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

lyfter frågan igen är det någon som har en gissning puntelmärkena verkar vara som hirvi skrev något om sandat puntelmärke
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

De 2 på kanterna är med största säkerhet från Björkshult. För det är väl lite blåton i "slingorna"?
      Gud gjorde några perfekta huvuden,
      resten satte han hår på.

Comment

Ursprungligen postat av Sladden Visa inlägg
        De 2 på kanterna är med största säkerhet från Björkshult. För det är väl lite blåton i "slingorna"?
        ja sladden det kan vara lite blått i kanterna på glasbubblorna men det är inga slingor direkt bara jäkligt bubbligt tungt glas har du någon formgivare till dom oxå och ev ålder

Comment

Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
          jag köpte dessa glaspjäser idag den i mitten är väl en ISI men vem har tillverkat dom andra två det är tjockt bubbligt glas och det är rått puntelmärke i botten på dom någon som har någon gissning eller vet något om dem
          Nu svarar jag bara för att jag själv alltid brukar skriva fel och Ralle får gå in och rätta mig, men eftersom den i mitten är kvadratisk så heter den ISIKUB...

Comment

Formgivare kan vara Carl Erik Borgström eller Hans Christian Wagner. Ålder ca 1960-70tal.
            Slingor kanske är fel beskrivning men blått färgämne lite varstans. Tjockt bubbligt glas, nog är det Björkshult, alltid!
            resten satte han hår på.

Comment

Ursprungligen postat av Sladden Visa inlägg
              Formgivare kan vara Carl Erik Borgström eller Hans Christian Wagner. Ålder ca 1960-70tal.
              Slingor kanske är fel beskrivning men blått färgämne lite varstans. Tjockt bubbligt glas, nog är det Björkshult, alltid!
              tackar sladden var själv inne på allt mellan hadeland till edvin öhrström men lägger en lapp i dom björkshult...tycker själv dom är jäkligt läckra det är inga små pjäser den höga är 28.5 cm hög och den andra är 17 cm hög och 17 cm i diameter på det bredaste stället
              Last edited by harley; 2008-06-24, 19:39.

Comment

Björkshultsglaset är sällan elegant men har något speciellt!
                resten satte han hår på.

Comment

Köpte denna vas på loppis, precis samma bubbliga gröna glas med blå toner. Inte elegant men snyggt! Någon föreslog Holmegård, där fick jag svaret att den är av Hans-Christian Wagner, Björkshult ca -65.
                  Bifogade filer

Comment

Björkshult är både harleys 1&3 samt Elenis. Wagner skulle jag nästan sätta min ära på att det är (hur mycket det nu kan vara värt).
                    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                    Konfucius

Comment

Working...
                    X