jag köpte dessa glaspjäser idag den i mitten är väl en ISI men vem har tillverkat dom andra två det är tjockt bubbligt glas och det är rått puntelmärke i botten på dom någon som har någon gissning eller vet något om dem
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
skumt glas vet någon??
Collapse
X
-
ja sladden det kan vara lite blått i kanterna på glasbubblorna men det är inga slingor direkt bara jäkligt bubbligt tungt glas har du någon formgivare till dom oxå och ev ålderUrsprungligen postat av Sladden Visa inläggDe 2 på kanterna är med största säkerhet från Björkshult. För det är väl lite blåton i "slingorna"?behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
Nu svarar jag bara för att jag själv alltid brukar skriva fel och Ralle får gå in och rätta mig, men eftersom den i mitten är kvadratisk så heter den ISIKUB...Ursprungligen postat av harley Visa inläggjag köpte dessa glaspjäser idag den i mitten är väl en ISI men vem har tillverkat dom andra två det är tjockt bubbligt glas och det är rått puntelmärke i botten på dom någon som har någon gissning eller vet något om dem
Comment
-
Formgivare kan vara Carl Erik Borgström eller Hans Christian Wagner. Ålder ca 1960-70tal.
Slingor kanske är fel beskrivning men blått färgämne lite varstans. Tjockt bubbligt glas, nog är det Björkshult, alltid!Gud gjorde några perfekta huvuden,
resten satte han hår på.
Comment
-
tackar sladden var själv inne på allt mellan hadeland till edvin öhrström men lägger en lapp i dom björkshult...tycker själv dom är jäkligt läckra det är inga små pjäser den höga är 28.5 cm hög och den andra är 17 cm hög och 17 cm i diameter på det bredaste ställetUrsprungligen postat av Sladden Visa inläggFormgivare kan vara Carl Erik Borgström eller Hans Christian Wagner. Ålder ca 1960-70tal.
Slingor kanske är fel beskrivning men blått färgämne lite varstans. Tjockt bubbligt glas, nog är det Björkshult, alltid!Last edited by harley; 2008-06-24, 19:39.behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
).
Comment