undrar om det är någon som känner igen kannan jag nyss lyckades slå av handtaget på är det en gullaskruv? är det någon som vet något bra lim eller går det inte att limma, handtaget verkade inte sitta fastblåst ordenligt kanske bättre att slipa bort resterna och använda som vas i stället??
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
gullaskruv??
Collapse
X
-
Det var någon här på Forumet som skrev att man aldrig ska hålla/bära äldre ting i sina handtag/hänklar.
Jag tror inte den är fr. G-skruf men låter hellre cjf eller Raoul kommentera det.
Synd på handtaget. Läcker blå färg.Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
-
Jag använder superlim, dvs en sådan där lite flaska med tunnflytande lim som torkar oehört snabbt. Om brottytorna är rakt av ..menar inga småflisor som fattas är det bara att limma dit. Dock bör du inte hålla i hänklen ändå men funkar som prydnad eller precis som du sa ..en vas.Ursprungligen postat av harley Visa inläggundrar om det är någon som känner igen kannan jag nyss lyckades slå av handtaget på är det en gullaskruv? är det någon som vet något bra lim eller går det inte att limma, handtaget verkade inte sitta fastblåst ordenligt kanske bättre att slipa bort resterna och använda som vas i stället??Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör
Comment
-
Mycke märkligt att hänkeln gick av hel och fin!
Hänkeln är ju tryckt i en form för att få randningen på den,
därför har fästytorna blivit ganska kalla (en orsak)
HirviSVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/
Comment
-
Och precis så är det! Har ett par gamla form-annonser liggande nånstans, har för mig att de är formgivna nån gång runt 1953-54. Den vanligaste färgen var en djupt lila färg som kallades "Benini-svart".Ursprungligen postat av Raoul Karlsson Visa inläggJag skulle säga Ander, Lindshammar.
Comment
Comment