Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rengöra glas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Rengöra glas

Köpte 7 st fuga skålar, där de 3 största skålarna har en mjölkvit hinna på glaset. Vad är effektivast att rengöra med?

Tack på förhand till den som orkar svara

Gå till rutan ovan, klicka på sök, skriv, rengöra glas, så kommer det upp några olika trådar!
    Hirvi
    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Hej pape!
      Ser att du bor i Malmö och blivit ägare till fugaskålar. Du var väl inte möjligtvis på Limhamns Auktionsbyrå idag?
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

Comment

Nej det var jag inte. Skålarna hittade jag på en loppis i Stora Harrie utanför Lund.

Problemet är att jag inte får bort den vita hinnan på dom och har läst länkarna ovanför men det är ju kristall som gäller på dom länkarna.

Comment

Har du väl fått en sån vit hinna på fugor så brukar det vara hart när omöjligt att få bort den. Tyvärr.
          "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
          Konfucius

Comment

Ok det var tråkigt att höra, tyvärr inte så mycket att göra då. Tyckte att jag gjorde ett klipp när jag hittade detta setet men dom 3 största ser dassiga ut.

Tack för hjälpen.

Comment

Om det inte går bort med kalklösningsmedel/ättika så kan du pröva med svinto.
              Konfucius

Comment

Pape, i din avatar har du ju två gröna sifoner!!! var kommer de ifrån???
                Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

svinto i fugaskålarna gör dem med stor sannolikhet repiga. Prova först på ngt mindre synligt ställe.

Comment

När inget annat biter tar man svinto. Det brukar inte repa faktiskt, men sällan också hjälpa.
                    Konfucius

Comment

Dom gröna sifonerna kommer från Argentina och är tyvärr inget som jag har i min ägo. Har många andra sifoner men icke dessa två.

Comment

Working...
                      X