De här tyckte jag såg trevliga ut så de fick följa med hem. Formen på öronen verkar bekant, är det Gullaskruf eller?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sockerskål och gräddsnipa
Collapse
X
-
jag var inne på en sida om tyskt pressglas och det vände upp och ner på allt jag trodde jag visste, vad mycket pressglas man tror är svenskt men som i själva verket är tyskt eller tjeckiskt och kollar man priser utomlands så är värdet inte lägre än på svenskt oftast högre, gällande pressglas altså,inte blåst glas. jag försökte kolla vad sidan heter men jag har den i favoriter som pressglas enbart jag kommer inte ihåg hur jag fick fram den men jag har en annan sida som heter bohemian overlay glassLast edited by harley; 2008-06-12, 10:40.behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
Länken finns i vårt arkiv, under P som i Pressglas.Ursprungligen postat av Sladden Visa inläggLägg gärna in en länk, harley.Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Jag är tyvärr inte så hemma på datamaskiner än Köpte min första i oktober 2007(skulle aldrig köpa nån men blev så ändå) Så jag vet inte hur man lägger in länkar ännu Men vet att skriver man bara ett ord på google Så får man upp det man söker,HÄFTIGT tycker jag Jag skall försöka lära mig lägga in länkar och dylLast edited by harley; 2008-06-12, 12:00.behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
Ja, liknande iaf. På Vineta Gräddkanna, Vineta glöggmuggar, Delphi SoG och Lennart Anderssons kaffe och tekoppar för bl a Sveriges Radio (A 675/1).Ursprungligen postat av brodertuck Visa inläggHar Gullaskruf haft sådana här öron på något eller är det jag som har en felaktig minnesbild?
SoG= Sockerskål och gräddkanna.knappast meningslöst.
Comment
Comment