Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sandvik??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Sandvik??

Hei! Jeg kjøpte denne flotte blomsterkulen idag. Den er 15 cm høy, 7,5 cm åpning og ca 16 cm i diameter. Hvor kan den kommer fra? Er det Sandvik? Håper noen kan hjelpe meg mvh pepita
    Bifogade filer

det ser ut att kunna vara något från sandvik har kollat men jag hittar inte denna, men jag tror att det är en pjäs från sandvik men det kanske är någon här inne som kan säga exakt
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Det var flera glasbruk som tillverkade dessa blomkulor t.ex Målerås.
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Håller med Dig Äjth. Tror inte på Sandvik men Målerås gjorde blomkulor.
        DG

Comment

Tusen takk for tips! Grunnen til at jeg tenker på Sandvik er, ikke bare fargen, men en vase jeg har sett av Hald, som har disse " stående ribbene" sammen med de horisontale "ringer" Jeg har sett én fra Reijmyre og den har bare liggende "ringer". Her har jeg muligens forvirret mer enn jeg har oppklart? Håper dere forstår hva jeg mener Får ingen brukbare treff på Målerås, er det noen som kan ha en link? Takk, igjen! mvh

Comment

Jag såg ett flertal av dessa blomkulor under min resa i Småland nyligen, de finns i flera storlekar och färger, med och utan optikblåsningar, samtliga attributerades till Målerås.
            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Tusen takk Da lar jeg den være en "høyst sannsynlig Målerås" mvh pepita

Comment

jag vet inte pepita om det är målerås jag tror mer på sandvik eftersom den är optikblåst både med valuster och turbin effekt
                behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Kan du forklare hva valluster og turbineffekt er? Jeg forstår at det har med "ribber" og "ringer" og gjøre, men hva? Vet du hvordan man gjør det? mvh

Comment

Glaset förblåses i en form OCH i detta fall både invändigt och utvändigt för att sedan blåsas upp igen,Det är då man får efekterna dels ribborna(valuster) och invändigt som stående turbinskovlar Det ger för ögat sedan en optisk effekt

Comment

Tusen takk for svar! Jeg lar denne blomsterkula være en ufo med Målerås evt Sandvik som mulig opphav. Jeg har forresten fått en liten karaffel fra Johansfors som er optikkblåst i sammen farge, men en lysere tone. Så nå lurer jeg selvfølelig på JG også! Ah! Det er fint å vite, og deilig å lete også! Takk igjen

Comment

Working...
                      X