Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Optikblåst blå flaska/vas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Optikblåst blå flaska/vas

Lite ovanlig modell tyckte jag. Hela 33 cm hög. Är det någon som kan spika glasbruket?
    Bifogade filer
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

hej kan inte spika glasbruk men den var jäkla snygg
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Hur ser den ut under? Jag får en "ny"-känsla beroende på formen tillsammans med den lilla lilla pipen.
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
        Hur ser den ut under?
        Blå.

"Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
        Konfucius

Comment

Här kommer bilden på botten.
          Bifogade filer
          Konfucius

Comment

Nu raskar jag på isen, men jag tror att den är importerad.
            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

hej balonggreven funderar på om den han vara norsk hadeland tex den verkar inte vara så tunnväggig
              behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Mjnaei. Jeg tror ikke dette er Hadeland. Det er en farge jeg ikke kan minnes å ha sett på Hadelandglass, og optikkblåst er heller ikke så typisk for dem. Nå uttaler jeg meg ut ifra at jeg tror dette er en relativt nyprodusert sak. Det som kan minne om Hadeland her er formen, på 60-tallet kom det flere fine, slanke mugger(=tilbringare) mvh pepita

Comment

ja pepita du känner säkert till hadeland bättre än mig men att den är tillverkad i något av dom nordiska glasbruken är jag nästan helt säker på

Comment

Den här ser ut att komma från samma ställe.
                    Men det blir väl ingen klokare av.
                    Bifogade filer

Comment

hej kecke man blir törstig. nu kommer jag med en vild gissning jag vet att orup gjorde en del glas som skiftade från ljusare blå nyans till mörkare men det är bara en gissning

Comment

Working...
                      X