Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

höglund eller?? [id:Åseda]

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• höglund eller?? [id:Åseda]

köpte den här vasen idag har haft mycket höglund pjäser bade i blått och orange men blev lite osäker ang. den här någon som vet?
    Bifogade filer
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Nej, detta är inte Erik Höglund. Glasmassan är helt tydligt ngt han inte arbetade med gällande föremål som detta.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Jag tror att detta är ett nyare (dvs senaste 10 åren kanske) föremål av typen lågprisimport. Glasmassan ser ganska tunn ut. Har sett en hel del liknande glas den senaste tiden på loppisar.
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

Comment

Skulle inte vara så tvärsäker. Jag har haft en liknande med den klassiska H**** signaturen.

Comment

ja balonggreven glasmasan är lite tunn men färgen och skiftningarna där glaset är böjt stämmer med höglund men blev fundersam när det är klar glasmassa i botten visserligen tillverkade han på slutet vid strömbergshyttan en del pjäser som inte man tyckte var hans stil men men 40 spänn inte hela världen
          behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Skulle kunna vara Holmegaard!?

Comment

Varför inte Åseda.
              I’m a real mean bitch!

Comment

höglund boda är det definitivt inte. Rätt om färgen väl stämmer in, dock är ju inte färgen på något sätt unik.

Comment

nej daniel den är inte unik men om vi pratar konstglas kan jag inte påminna mig så många att välja på, har kollat den lite mer och det är inte så tunnt glas den väger ca 800 gram och jag kan se skillnad på billigt skitglas och glas jag håller med dig E.B jag har haft signerade pjäser i samma färg och när det gäller höglund har jag lärt mig att det finns inget genomgående typiskt honom
                  Last edited by harley; 2008-05-29, 15:38.

Comment

försöker med förhoppningsvis bättre bild
                    Bifogade filer

Comment

Länk till en Åseda vas.
                      I’m a real mean bitch!

Comment

tack maria där var den ju. fin hund föresten

Comment

Working...
                        X