Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Länsmansglastuting

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Länsmansglastuting

En pyttelitet länsmansglas, har inte sett ett sådant förut. Har letat efter ett på fot och så hittar man ett i en storlek som jag inte ens visste fanns! Står brevid ett normalstort för jämförelsens skull.
    Bifogade filer
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Det var inte illa.
    Grattis.

Comment

Dom är trevliga.
      Själv har jag bara ett på fot, visste inte ens att den modellen fanns.
      Gud gjorde några perfekta huvuden,
      resten satte han hår på.

Comment

Är ganska nöjd med det här inköpet
        Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

De där har jag haft ögonen på ett tag, men inget har kommit i min väg!
          Grattis Tingeling!
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
            Grattis Tingeling!
            Så du visste att de små tutingarna fanns? Har inte sett några förut eller kan det bero på teflonminnet som jag har drabbats av........

Vi pratade om länsmansglasen när vi åkte hem från bakluckeloppisen och alla hade uppfattningen att priserna låg högt för ett par år sedan för att idag ligga på en lägre nivå. Sätter mig vid datorn och googlar runt lite och finner att de är dyrare nu! Runt 400 styck i handeln!

Comment

Den lille väcker begär. Har ett antal länsmannare. Höjden på dessa varierar något som sig bör. Men den lille var en putte. Har en variant på glaset men vet inte om det skall räknas som länsmansglas. Glaset längst till höger. Någon som vet? Har bara lyckats hitta ett med ben. men tittar inte direkt efter just dessa. Fins naturligtvis glas med ben men de skall vara billiga också.
              Bifogade filer

Comment

Den till höger, är det slipningar under sista bandet? Ser onekligen lite udda ut! Glaset på fot ser ut som han har smakat på innehållet

Comment

Ja det är slipat runt om. Det på fot är så där lite lagom snett.

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                    Grattis Tingeling!
                    Hallllelujaaaa! den som söker skall finna. Nu har jag länsmansglaset utan fot! näst minsta varianten tror jag 58 mm.
                    Bifogade filer

Comment

Grattis Äjth.
                      Ska vi byta......jag får det där av dig så får du ett Slotts senapsglas av mig
                      --eller hur det nu va.

Comment

Ursprungligen postat av nisse 8 Visa inlägg
                        Grattis Äjth.
                        Ska vi byta......jag får det där av dig så får du ett Slotts senapsglas av mig
                        Nja, det räcker nog inte med ett!!

Comment

To dä
                          --eller hur det nu va.

Comment

Länsmansglas eller 4-bandsglas, som de också kallas. Men mitt loppisfynd som drar kraftigt åt gråviolett har bara tre band. (6,5 cm högt, puntelmärke).

Har Du sett eller har Du några med tre band?
                            Bifogade filer

Comment

Working...
                            X