Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Lite olika glas -id och ålderhjälp - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite olika glas -id och ålderhjälp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Lite olika glas -id och ålderhjälp

Har några olika glas som jag undrar över. Vissa är udda och de med bubblor i foten har jag flera av. Lägger till ytterligare glas/mugg i bruntonat glas. Tung och med lätt insvängd överdel. Ölglas?
    Bifogade filer
    Last edited by Samlartrollet; 2008-03-07, 12:21.
    Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

38 visningar och inte en endaste kommentar

Comment

Ja Du Samlartrollet så blir det tyvärr ibland. Ibland kan man och andra gånger kan man inte.
      Hur var det med de tre som satt på en bänk och fick se en snygg tjej.
      Den första han ville men kunde inte.
      Den andra han kunde men ville inte.
      Den tredje han var så gammal så han visste inte vad man skulle göra.

För att återknyta till Dina glas så tycker jag att benet på den första påminner om ett trelleborgglas, men jag är väl som den tredje vet inte riktigt.
      DG

Comment

Ett par visningar är kanske mina :-)
        Jag kan väl bara säga att alla verkar vara 1900-talsglas, och sådant kan jag inte :-)
        Undrar om inte den bruntonade ölsejdeln är från 60-talet i alla fall.

Comment

Tredje glasen uppifrån ser ut som 70-tal eller tidigt 80-tal.

Comment

1:a och 4:e glasen har lite art deco-former, men de ser ganska "fräsiga" ut, så jag undrar om de inte är lite nyare - efterkrigsglas alla fall.

Comment

Jag tror att man ibland måste inse att vissa saker aldrig får något svar... Det som är "Morgondagens antikviteter" har oftast en känd produent, formgivare och en spännande design. Det andra är trots allt anonymt vardagsgods. Om man går in på Åhléns (eller Duka) idag och tittar på vad de säljer så kan man oftast bara namnge och härleda en tredjedel av produktionen. Resten är anonymt vardagsgods. Och det blir inte lättare ju äldre de blir.

Comment

Tredja glasen, det kan inte vara Pippi av lindstrand?

Comment

Jag vet inget om glasen men bifogar en tråd om glas med bubbla.

Comment

Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägg
                    Ja Hur var det med de tre som satt på en bänk och fick se en snygg tjej.
                    Den första han ville men kunde inte.
                    Den andra han kunde men ville inte.
                    Den tredje han var så gammal så han visste inte vad man skulle göra.

DG
                    Du är rolig du. Nja, jag vet det där med att inte veta. Men när man puschade på så var det några som hade förslag iallafall

Comment

Glas med bubblan

Hej, jag har likadana glas i två stl, snapps och konjak eller linkande. Har försökt länge att ta reda på vem som gjort glasen. Misstänker att dom är gjorda i Finland. Dom är varken L.V eller G.W, det är jag säker på.

Comment

Working...
                      X