Har några olika glas som jag undrar över. Vissa är udda och de med bubblor i foten har jag flera av. Lägger till ytterligare glas/mugg i bruntonat glas. Tung och med lätt insvängd överdel. Ölglas?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lite olika glas -id och ålderhjälp
Collapse
X
-
Lite olika glas -id och ålderhjälp
Last edited by Samlartrollet; 2008-03-07, 12:21.Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag görTaggar: Ingen
-
Ja Du Samlartrollet så blir det tyvärr ibland. Ibland kan man och andra gånger kan man inte.
Hur var det med de tre som satt på en bänk och fick se en snygg tjej.
Den första han ville men kunde inte.
Den andra han kunde men ville inte.
Den tredje han var så gammal så han visste inte vad man skulle göra.
För att återknyta till Dina glas så tycker jag att benet på den första påminner om ett trelleborgglas, men jag är väl som den tredje vet inte riktigt.
DG
Comment
-
Jag tror att man ibland måste inse att vissa saker aldrig får något svar... Det som är "Morgondagens antikviteter" har oftast en känd produent, formgivare och en spännande design. Det andra är trots allt anonymt vardagsgods. Om man går in på Åhléns (eller Duka) idag och tittar på vad de säljer så kan man oftast bara namnge och härleda en tredjedel av produktionen. Resten är anonymt vardagsgods. Och det blir inte lättare ju äldre de blir.
Comment
-
Jag vet inget om glasen men bifogar en tråd om glas med bubbla.
Comment
-
Du är rolig du. Nja, jag vet det där med att inte veta. Men när man puschade på så var det några som hade förslag iallafallUrsprungligen postat av LasseC Visa inläggJa Hur var det med de tre som satt på en bänk och fick se en snygg tjej.
Den första han ville men kunde inte.
Den andra han kunde men ville inte.
Den tredje han var så gammal så han visste inte vad man skulle göra.
DG
Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör
Comment
Comment