Hej! Är det någon som kan hjälpa mig med dessa glas, är dom gamla, var kommer dom ifrån?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad är det för glas?
Collapse
X
-
Jag har sett liknande glas på loppis, helt (eller alla fall relativt, efter 60-talet) nygjorda, maskinblåsta.
En närmare titt på knappen och under foten skulle väl besvara frågan - fast nog tycker jag att det ser ut på kanten som det handlar om ett maskinblåst glas.
Comment
-
Jag tycker kanske inte dekoren är det avgörande för bestämning av härkomst. Däremot tycker jag man ska titta på den tjocka, värmda kanten upptill på glaset och det gjutna benet. Båda dessa säger att det inte är särskilt gammalt och att det inte tillkommit i en svensk glashytta med hantverksmässig produktion.
Comment
-
Ursprungligen postat av FBQ Visa inläggJag har sett liknande glas på loppis, helt (eller alla fall relativt, efter 60-talet) nygjorda, maskinblåsta.
En närmare titt på knappen och under foten skulle väl besvara frågan - fast nog tycker jag att det ser ut på kanten som det handlar om ett maskinblåst glas.Jag tyckte att vi helt oberoende av varandra och ungefär samtidigt kom fram till ungefär samma sak. Men nara skjuter ingen hare. Om upptäckten resulterat i ett Nobelpris så hade du, FBQ fått medaljen eftersom jag var några minuter efter...Ursprungligen postat av Peter S Visa inläggJag tycker kanske inte dekoren är det avgörande för bestämning av härkomst. Däremot tycker jag man ska titta på den tjocka, värmda kanten upptill på glaset och det gjutna benet. Båda dessa säger att det inte är särskilt gammalt och att det inte tillkommit i en svensk glashytta med hantverksmässig produktion.
Comment
Comment