Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vinglas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• vinglas

Hej alla pesare, det var ett bra tag sedan jag hörde av mig, jag har haft fullt upp med min butk. Men jag hoppas ni alla har det toppen.

Jag behöver ha hjälp med detta glas. Vad heter den och vad kommer den ifrån. sedan vill jag veta var jag kan köpa dem.

Jag är tacksam för all hjälp jag kan få.

Kram

Helen
    Korkskruvar, champagneglas, vinkylare, vinglas ,doftaromer och vintillbehör. Med 19 år i branschen är vinkällarbutikens signum hög service och kvalité
    Bifogade filer

Jag tycker det ser ut som ett "Åhléns-glas", dvs Arcoroc, Cristal d'Arc eller liknande. Speciellt den facetterade klumpen på foten. De brukar vara gjutna eller pressade, så någon av kanterna på benet är lite skarpare än de andra och fortsätter nedåt på foten om man letar ordentligt. Som vanligt kan jag ju naturligtvis ha fel, men jag tycker nog det finns vissa likheter:
    Boutique officielle du groupe Arc 1825. Commandez votre vaisselle, verrerie et arts de la table parmi les collections Luminarc, Cristal d'Arques Paris, Chef&Sommelier et Arcoroc. Des Verres, Assiettes, Boîtes et Bocaux de conservation, Plats ā four !

Eller har du någon ytterligare information som vi inte vet?

Comment

Hej Peter

Jag glömde tala om att glaset ska vara från sent 20tal början 30tal när ett brudpar skulle sätta bo. troligen är de svenska enligt ägaren till detta glas.

Det är tyvärr allt jag vet. jag har letat runt som en toking, inte ens janne på glasboden visste vad det var.

jag skulle vilja köpa rödvinsglasen i denna serie.

Mvh

Helen

Comment

Finns det īngen som vet något om dessa glas???

kram

Helen

Comment

Working...
        X