Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tungt bulligt dricksglas - Rejmyre?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Tungt bulligt dricksglas - Rejmyre?

Har hittat glaset som jag skall satsa på, men ingen av de antikhandlarna som jag har visat glaset för vet vem som har producerat, och ingen av dem har några likadana att sälja. Det är i svagt rökfärgat glas och 14 cm högt, slipad botten och ganska tungt. Hoppas på bättre svar här än ni-vet-var...
    Bifogade filer
    Last edited by J.J; 2007-09-04, 21:35.

Jag kan bara säga "lycka till", eftersom jag inte sett glaset förr. Men en samling är ju värd att vänta på, eller?

(Det ser lite för tjockt ut i överkanten för att det ska vara något glasbruk med självaktning, om jag får säga vad jag tror)

Comment

Jag har själv ett sådant glas men lyckades aldrig hitta ngt glasbruk som producerade dessa. Jag har ytterligare en mängd uddaglas som oxå förblivit anonyma genom åren. Så länge man t.ex inte finner ngt med etikett blir det svårt att hitta fler, tror jag. De tillverkades troligen sent 50-tal, tidigt sextiotal.
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Jag tror det blir svårt att hitta fler även med etikett... Men det beror ju på hur man letar också. En intensiv annonsering med bild borde kunna ge resultat.

Comment

Det jag gillar med denna modellen är formen på nederdelen, så finns det en liknande fast i tunnare glas vid mynningen så är det också intressant.

Comment

Jag har ett mindre glas oxå med den här avsmalnande nederdelen och mynningen som går ihop en smula.
            Kan lägga ut bilder senare om du vill JJ.

Comment

Här kommer bilder JJ. et första glaset är det största.
              Bifogade filer

Comment

Ja, det liknar ju mitt. Hur mycket mindre är det minsta? Är de planslipade i botten som mitt? går det att få köpa dem?

Comment

J.J, du har ett meddelande i din privata box.

Comment

Working...
                  X