Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grogglas. Palmqvist?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Grogglas. Palmqvist?

Kolla vilka stiliga grogglas. Tanten som sålde dem sa att de stått oanvända sen den dagen hon fick dem i slutet på 50-talet.
    Jag skulle gissa på att det är Orrefors och Palmqvist. Är jag rätt ute?
    Bifogade filer
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Ingen som groggat ur dylika och ändå kommer ihåg tillverkaren (av glasen alltså - inte spriten).
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Comment

Jag var lite inne på ett Vicke Lindstrand glas(Kosta-Boda). Har för mig att namnet på det glaset började på M.. , men det är nog lite rundare.
      mvh

Comment

Mina föräldrar har likadana. Dom har 12 stycken. Deras är blåtonade. Dina ser grå ut.

Comment

När Bay är i faggorna passar jag på att lyfta dessa mystiska glas!
          Konfucius

Comment

Glasen verkar vara från 1950-60-talen. Kan tyvärr inte placera dem vid något glasbruk eller formgivare just nu. Det är inte Sven Palmqvist som formgivet dem.
            Tankarna går bl.a. till Åfors, Ekenäs eller Skrufs glasbruk... Får se om jag kommer på något framöver.

Comment

Working...
            X