Hittade 7 st glas jag aldrig sett tidigare. En mindre BC-kupa från Älghult, avsett för starkare drycker.
Då jag älskar BC-kupan och har den både hemma och i verkstan, så blev jag själaglad över dessa 7 miniglas.
Dessutom fick jag dem till ett jättebra pris. Under femtiolappen stycket. Ovärdeliga glas i mina ögon. Ett kulturarv.
Glasen kom idag. Packade i en pepparkaksburk i plåt. Så långt allt väl.
Men när jag öppnar ser jag att ytterst mot insidan av burken var en bubbelplast lagd runt hela burken. Men själva glasen var enstyckspackade i ett lager silkespapper. Dom har kunnat slå mot varandra utan vaddering eller skydd. Hur man packar på det viset förstår jag inte. Jag höll på att krevera.
Två av glasen var trasiga och fem hade mirakulöst klarat vådaresan.
Det borde vara böter på att med ren dumhet förstöra så fina glas!
Om någon har fler små BC-kupor så är jag intresserad!!!
Viar en bild på en av överlevarna bredvid en av mina BC-kupor från Skruf.
Då jag älskar BC-kupan och har den både hemma och i verkstan, så blev jag själaglad över dessa 7 miniglas.
Dessutom fick jag dem till ett jättebra pris. Under femtiolappen stycket. Ovärdeliga glas i mina ögon. Ett kulturarv.
Glasen kom idag. Packade i en pepparkaksburk i plåt. Så långt allt väl.
Men när jag öppnar ser jag att ytterst mot insidan av burken var en bubbelplast lagd runt hela burken. Men själva glasen var enstyckspackade i ett lager silkespapper. Dom har kunnat slå mot varandra utan vaddering eller skydd. Hur man packar på det viset förstår jag inte. Jag höll på att krevera.
Två av glasen var trasiga och fem hade mirakulöst klarat vådaresan.
Det borde vara böter på att med ren dumhet förstöra så fina glas!
Om någon har fler små BC-kupor så är jag intresserad!!!
Viar en bild på en av överlevarna bredvid en av mina BC-kupor från Skruf.