Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med identifiera glas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Hjälp med identifiera glas

Hej!

Ärvt glas från min bortgångne far, skulle vilja veta vilket företag/person och när dessa är gjorda. 4 olika glas och 6 st av varje finns det i samlingen.

Click image for larger version

Name:	IMG_2243.jpg
Views:	1
Size:	75,7 KB
ID:	672882Click image for larger version

Name:	IMG_2242.jpg
Views:	1
Size:	79,9 KB
ID:	672883

Tack på förhand!
    /Daniel

De här glasen är troligen inte svenska. De ser mycket lyxiga ut med gravyr eller pantografering (svårt att se vilket på bilderna) och guldkant. Även tiden är svårbedömd efter som det som sagt handlar om en lyxprodukt som får bordet att glänsa och sådana produkter blir mera oberoende av sin tid.
    Men för att föreslå något säger jag 1910-1940 och Frankrike, men jag kan som alltid ha hur fel som helst.

Comment

Ok. Tack för svar! Inväntar om ev ngn fler har info. Annars blir det att ta med till en antikaffär.

Comment

Ursprungligen postat av gärdsle Visa inlägg
        De här glasen är troligen inte svenska. De ser mycket lyxiga ut med gravyr eller pantografering (svårt att se vilket på bilderna) och guldkant. Även tiden är svårbedömd efter som det som sagt handlar om en lyxprodukt som får bordet att glänsa och sådana produkter blir mera oberoende av sin tid.
        Men för att föreslå något säger jag 1910-1940 och Frankrike, men jag kan som alltid ha hur fel som helst.

Det är Sergel från Duka.
        Auctionet har nätauktioner med inredning, design, konst och vardagsantikviteter. Vi samlar Europas auktionshus. Bjud på auktion idag.

Comment

Working...
        X