Min vän ska flytta från en 5:a till en 1:a och tömmer alla förråd och skrymslen och det har bland annat kommit fram en massa vackert gammalt glas, som jag inte kan identifiera. Är det någon som vet något om några av dessa glas i alla möjliga skepnader, tänkte försöka sälja dem till honom, men då jag vet inte vet riktigt vad det är så är det ännu svårare sätta ett pris på dem.
Det finns 4-12 st av alla glasen osv.
De gröna glasen är så sjukt vackra och slipningen under de små (pressat glas?) kristall-snapsglasen i form av en stjärna är makalöst vackert hantverk. Kan mycket väl komma från Danmark, men vet inte.
Vad är skillnaden på slipat och graverat glas?
Tar emot alla tips och råd om dessa. Vad de kan vara, och vad jag kan sätta för pris och kanske vilket forum som är bäst att använda mig av i detta fall?
Tack snälla ni för att ni delar med er av er spetskompetens!
Ha en fortsatt fin novemberdag!

Det finns 4-12 st av alla glasen osv.
De gröna glasen är så sjukt vackra och slipningen under de små (pressat glas?) kristall-snapsglasen i form av en stjärna är makalöst vackert hantverk. Kan mycket väl komma från Danmark, men vet inte.
Vad är skillnaden på slipat och graverat glas?
Tar emot alla tips och råd om dessa. Vad de kan vara, och vad jag kan sätta för pris och kanske vilket forum som är bäst att använda mig av i detta fall?
Tack snälla ni för att ni delar med er av er spetskompetens!
Ha en fortsatt fin novemberdag!

Comment