Det här glaset, jag antar att det är avsett för martini, har funnits i mitt hem sen 60- eller möjligtvis 70-talet. Är det någon som kan hjälpa mig med namnet på glasserien, designern och glasbruket?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vackert martiniglas, men varifrån?
Collapse
X
-
Hallå Stella,
Nej, jag kan inte finna ditt glas, inte ens i minnet. Tanken går till den aktuelle H Juholt. Minns dock
hur man serverade en DRY martini i mitt föräldrahem: Lägg glasen i frysen, dom ska vara frostade/immiga
i rumstemperatur. Fyll på med väldigt torr gin. Ställ glasen kant i kant och häll lika torr martini i ett svep
över glasen. Utan att spilla. Rör om, skaka inte. Oliv och citronskal är tillval.
Lite kulturhistoria i brist på fakta. Tror att glasen är finska.
Skål och so long....
Comment
-
Känner igen receptet från mitt hem också :-) Ja, glasen skulle kunna vara finska, mina föräldrar hade en hel del finska vänner. Finns det någon bra hemsida för finska glas?Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inläggHallå Stella,
Nej, jag kan inte finna ditt glas, inte ens i minnet. Tanken går till den aktuelle H Juholt. Minns dock
hur man serverade en DRY martini i mitt föräldrahem: Lägg glasen i frysen, dom ska vara frostade/immiga
i rumstemperatur. Fyll på med väldigt torr gin. Ställ glasen kant i kant och häll lika torr martini i ett svep
över glasen. Utan att spilla. Rör om, skaka inte. Oliv och citronskal är tillval.
Lite kulturhistoria i brist på fakta. Tror att glasen är finska.
Skål och so long....
Comment
Comment