Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Orrefors

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Orrefors

Hej,

Jag har några Orrefors-vinglas som jag skulle vilja komplettera, men vet inte vilken serie de tillhör. När jag pratade med dem på den lokala glasbutiken så trodde de att det var ur Orrefors Illusion-serien, men att den har utgått. Dock när jag kollade storlek på glasen så stämde de inte med storleken ur den serien. Är det någon här som vet vilken serie detta tillhör?

Bredd: 79mm
    Höjd: 233mm
    Glasen är köpta 1999.

Click image for larger version

Name:	2014-05-14 15.08.33.jpg
Views:	1
Size:	146,7 KB
ID:	663720

Jag har ett enda så stort glas tillsammans med en del andra av modellen Illusion.
    Har alltid trott att även det stora är av samma modell, men eftersom det är funnet
    på loppis så kan jag ju inte vara säker.

Comment

Ska kolla måtten när/om jag hittar orreforskatalogen, men nog ser det väl ut att vara ett av ölglasen i modellen Illusion …

Comment

Ursprungligen postat av Fahlis Visa inlägg
        Ska kolla måtten när/om jag hittar orreforskatalogen, men nog ser det väl ut att vara ett av ölglasen i modellen Illusion …
        Tack för er hjälp! När jag kollade på ölglasen i serien så stämde måtten bättre än vinglas (som vi använder dem till ). Nu till den stora uppföljarfrågan, vart får man tag i såna? Det enda stället jag hittat dem är på en amerikansk sida (se nedan), men jag tror att frakten kommer bli lite onödigt dyr. Någon som har någon idé?

Comment

Working...
        X