Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

8 kantiga glas, någon som vet något mer om dessa?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: 8 kantiga glas, någon som vet något mer om dessa?

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta, har hittat glas på loppis och söker efter fler i samma serie, har googlat och hittat att det finns bland annat champagneglas som jag är väldigt sugen på, men där tar det stopp.

Någon som vet något mer om dessa 8 kantiga glas? Märke, eller var man kan få tag på fler?

Är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få! Click image for larger version

Name:	whiskeyglas.jpg
Views:	1
Size:	123,7 KB
ID:	660078Click image for larger version

Name:	vinglas.jpg
Views:	1
Size:	81,9 KB
ID:	660079

Tycker mig kunna se att det finns en text på foten.

Comment

Jeg har drukket campari i Venedig af de 8-kantede glas.

Comment

Hallå,
        Brukar kalla glasen venetianska, trevligast från Murano med en röd eller blå bård på överläppen.... so long...

Comment

Ursprungligen postat av bege Visa inlägg
          Tycker mig kunna se att det finns en text på foten.
          Det stämmer, det står FRANCE under foten, glömde ta med det i min ursprungstext!
          Skarpa ögon!

Comment

Tror att dessa är tillverkade av Arcoroc och heter Octime, eller nåt åt det hållet. Man såg dem överallt på 80-talet...

Comment

Ursprungligen postat av embra Visa inlägg
              Hoppas någon kan hjälpa mig med detta, har hittat glas på loppis och söker efter fler i samma serie, har googlat och hittat att det finns bland annat champagneglas som jag är väldigt sugen på, men där tar det stopp.

Någon som vet något mer om dessa 8 kantiga glas? Märke, eller var man kan få tag på fler?

Är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få! [ATTACH]138487[/ATTACH][ATTACH]138488[/ATTACH]
              Hej!
              Jag har champagneglas i denna serie som inte är använda mycket, även andra delar också. Hör av dig!

Comment

Ursprungligen postat av embra Visa inlägg

Är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få! [ATTACH]138487[/ATTACH][ATTACH]138488[/ATTACH]
                Hej! Jag har 4 st av dom 8-kantiga wirreglasen! Vet inget om dom, t.ex vilket varumärke eller glasbruk.

Comment

Working...
                X