Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Charmiga som tusan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Charmiga som tusan

.tycker jag att dessa nyblivna loppisfynd är. Dessa hittades tillsammans med det ilsket gröna fatet samt lergodsfatet igår. Mycket härlig tyngd och de var perfekta för gårdagkvällens whisky. Någon som vet var denna typ av pressat glas gjordes?
    Bifogade filer

Dom var ju jätteläckra! Men vet inget. Ser ut att ha god ålder.
    Ditt fat är väl i uranglas?
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

Comment

Visst är det uranglas Sladden. Tycker oxå att glasen borde ha ålder, en bit ner på 1800-talet från 1900 räknat

Comment

Jag känner igen de där glasen. Kommer för närvarande inte riktigt ihåg var jag sett dem. En tumregel som jag brukar använda då är att de säkert är danska

Skall se om jag ser dem.

Comment

Tyckte jag kände igen dina glas, så jag dök ner i mina gömmor och hittade den här karaffen. Tyvärr vet jag inget om den men här kommer en bild i alla fall.
          Bifogade filer

Comment

Hej! Tittade närmare på kannan och ser att den är märkt Orrefors 1923 i botten. Bågarna är slipade på karaffen, dina på glasen ser på bilden ut att vara lite mjukare? Kanske detta är en senare variant?

Comment

Snygg karaff Marie. Visst ser det ut att vara samma mönster. Mina glas är som fu säger mjuka i mönstret och de är inte slipade utan pressade i form. Hur är din karaff märkt, ritsat eller i godset?

Comment

Signaturen är ristad i undersida kant.

Comment

Working...
                X