Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Identifiera mina Glas - Tråden

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Identifiera mina Glas - Tråden

Jag haft svårt Identifiera dessa glas vad de heter och vilket bruk/hytta de kommer från. Jag gissa på Johansfors men det känns alltid bättre att veta. Är det någon som känner igen dessa. Tacksam för svar.

Glasen är 10 cm höga och 6,5 cm i diameter uppe , fotens bred i diameter ca 5 cm

Döpte tråden så fler kan använda den.

Click image for larger version

Name:	Glas_4X_mellan.JPG
Views:	1
Size:	46,7 KB
ID:	583761
    [I]Bättre att fråga och för stunden förrefalla dum och bli smart, än att förefalla smart för stunden och förbli dum.[/I]

Jag har läst på olika sajter och fått höra att flera bruk gjorde dessa och att det inte är så lätt att gissa vilket som gjorde dessa. Jag hitta anteckningar från inköpet av dessa och de är stor tyngd på att det är Johansfors. Men så länge det inte är märkta så kan man ju inte vara 100%
    [I]Bättre att fråga och för stunden förrefalla dum och bli smart, än att förefalla smart för stunden och förbli dum.[/I]

Comment

Vill minnas att jag sett dessa märkta "Johansfors" samt dekorerade med spelkortssymboler.
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

Comment

Working...
      X