En härlig karaff i brunton. Har letat men har inte funnit vem som formgivit. Måste väl vara Kjell Blomberg?!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gullaskruf karaff
Collapse
X
-
-
Jo, Ballo, det stämmer. Var faktiskt på arkivet på Smålands museum idag, och noterade då att vissa av modellerna som ingick i Mitt-i-prick-serien även såldes omålade. Har för mig att just denna modell är Åselius-Lidbecks, men en del av de saker som ingick i serien var dock hämtade från tidigare produktion.
Comment
-
Det fanns assietter med den gröna karaffen samt glas på hög fot. De gröna assietterna har samma nyans som glaset på bild här, de är helt enkla, pressade med slipad bottenring, är det något du känner igen cjf?Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Åh, synd att du inte mindes vilka glas som var med karafferna, men jag vet hur det är när man överväldigas av ögongodis. När vi ändå är inne på G-skruf så minns jag att dessa fat visades här på PES, men vad kallades de; äggfat, frukostfat eller....? Ursäkta bildkvalitén. Kvällen tar ut sin rätt!Last edited by Äjth; 2007-02-28, 22:02.Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
På mina fester kan man inte vingla, förlåt mingla!, med en bricka i ena handen. Båda händerna behövs för att fullt ut kunna njuta av situationen.
Ett fullständigt oanvändbart tillbehör, syns det mig.Gud gjorde några perfekta huvuden,
resten satte han hår på.
Comment
Comment