Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kanna med Emaljmålade Blommor och Guldslingor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Kanna med Emaljmålade Blommor och Guldslingor

Den här emalj och guldmålade kannan köpte jag i helgen, guldet ser slitet ut på bilden, men det är bra blixten som spökar, kannan är stor närmare 25 cm hög, och i otroligt fint skick, jag tror den är från ca 1890-1910, någon som kan berätta mer om den?
    Bifogade filer
    Last edited by Maria; 2011-10-06, 21:40.
    I’m a real mean bitch!

Så glad jag blev i lördags, då hade dom plockat upp 2 glas som tillhörde kannan jag köpte veckan innan.
    Bifogade filer
    I’m a real mean bitch!

Comment

Det var ju kul att du hittade glas oxå till din fina kanna, dom kanske har flera ouppackade
      glas, du får höra med dom, den är ju ovanlig med sin vågade kant tycker jag,
      och så är den blåst i rak optik, jag har inget bra förslag på den, någon annan kanske tycker till om den
      Hirvi
      SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Tack Hirvi, visst är den fin, sådan tur har jag säkerligen inte att det finns fler glas till den, (blixten brukar inte slå ner 2 gånger på samma ställe )

Jag funderar på om den är Svensk eller kommer från något annat land i Europa, att hitta rätt glasbruk tror jag är svårt.
        I’m a real mean bitch!

Comment

Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
          Tack Hirvi, visst är den fin, sådan tur har jag säkerligen inte att det finns fler glas till den, (blixten brukar inte slå ner 2 gånger på samma ställe )

Jag funderar på om den är Svensk eller kommer från något annat land i Europa, att hitta rätt glasbruk tror jag är svårt.
          Ja där har du nog rätt med blixten

Man kanske får googla sig fram på den krusade kanten, USA och England mf
          var väl lite tokiga i den tekniken, vi har ju krusat kanter i Sverge oxå,
          snart kanske någon vill ha den till Sverge ändå. (svårt)
          Hirvi
          SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Working...
          X