Visst ser de väldigt lika ut. Visste att jag sett glaset någonstans. Mitt är också välgjort men har en liten orenhet i kupan.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Små glas 1800-tal?
Collapse
X
-
Är det bara 6 cm högt? får inte till proprtionerna ordentligt. Jag har börjat samla på mig olika typer av enkla dricks/bruksglas men inget så litet som 6 cm det är bara en snaps eller kanske till en dockservis.Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Ska kollmäta hemma ikväll ,kanske 7.......Ursprungligen postat av Äjth Visa inläggÄr det bara 6 cm högt? får inte till proprtionerna ordentligt. Jag har börjat samla på mig olika typer av enkla dricks/bruksglas men inget så litet som 6 cm det är bara en snaps eller kanske till en dockservis.
Comment
-
Hej Äjth!Ursprungligen postat av Surmasen Visa inläggSka kollmäta hemma ikväll ,kanske 7.......
Det visade sig vara 6,8 cm,ny bild på hela kullen Tripp Trapp Trull
Från vänster 6 cm 6,5 cm och 6,8..
Comment
-
Ja nog tror jag de använts till att supa med..Ursprungligen postat av Äjth Visa inläggHelledudane så söta! Undras vad de var ämnade till? supglas kanske.
Comment
-
Det var väldigt fina glas du fick tag i. Gillar skarpt dessa äldre glas. En skarp charm.Ursprungligen postat av Äjth Visa inläggFörsta gröna!
Comment
Comment